Migrän.

Men vilket påhitt!
Man känner sig inte så stor och kaxig då nej.

Migrän och ute på jobb i förskola, inte helt smärtfritt det heller. Sen att jag aldrig har jobbat på förskolan tidigare och kammade hem stängningen samtidigt som all ordinarie personal var på planeringsdag och hela huset var fullt av vikarier gjorde inte heller saken bättre. Men ibland är det bara att bita ihop och se glad ut. Jag lärde mig (nästan) alla barnens namn och vi roade oss utan några som helst tårar tills alla föräldrar hade kommit och gått. Sen röjde jag snabbt upp, kallsvettig och illamående, släckte alla lampor, stängde alla fönster och låste alla dörrar innan jag kastade mig ut i regnet och hann med sista direktbussen hem. Check! Sen gick jag bara och la mig och tog natt när jag kom hem. Idag känner jag mig riktigt sliten och är helt öm i hela kroppen, men no more huvudvärk och det är alldeles underbart!

Jag har haft såhär ont i huvudet några gånger tidigare, men inte allt för ofta tack och lov. Nu måste jag bara införskaffa mig några droger som hjälper om det någongång tänkt jävlas och komma tillbaka, alvedon och treo gör som ingenting här inte.
Men ATT det är skönt att inte ha ont någonstans!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ouch! Ogilla starkt. Att du fick tampas med migränen alltså, inte att den gått över. Hoppas du har en lugn jobbdag idag (eller kanske tom ledig dag) och ja lite starkare piller kan nog vara bra att ha hemma ifall det blir en nästa gång.



Helge tackar förresten så mkt för bollgrejen, skitskoj tycker han...jag vet inte riktigt om jag håller med, börjar redan vara less på den käcka melodin ;-)

Dock snurrar inte plattorna men det kan nog vara en fördel då H envisas med att stå på dom när han ska leka med bollarna :-)

2011-09-13 @ 10:59:58
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Maria

Men USCH! för migrän:( "Bara" vanlig huvudvärk förstör ju hela ens dag. Himmelens mysiga låter dina arbetsdagar dock(ja om man bortser från migrän förstås;)



Ja VEM-filmen är toppen! Selin framför allt bara ÄLSKAR den, hon sitter som förstenad från början till slut och tittar samtidigt som hon härmar och skrattar. Till och med jag gillar den nästan lika mycket;p Helsöt film! Om ni inte redan har den så köp den INTE! för jag köpte nämligen 2 VEM-filmer för att skicka med en i Astrids födelsedagspresent paket... Och på tal om Astrids födelsedag..

har hon möjligtvis någon önskelista kanske?;)

2011-09-13 @ 12:22:27
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Carro

Zoomic nasal är en bra medicin vid migrän, har jag hört.. Jag brukar själv aldrig ha migrän men min sambo och även svärmor brukar ha det och använda den medicinen :) Fungerar på dom och då får dom så att dom kräks, tunnelseende, ljud och ljuskänsliga osv. :)

2011-09-13 @ 13:34:00
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Tana

Nu förstår jag vilken Fia Saga pratat om på dagis, såg din kommentar lite sent ;)

Saga kom hem och berätta om en stortjej som heter Fia som hon hade lekt med på dagis. Jag trodde det var en tjej från nån annan avd men se där Fia du är en stortjej och en massa plus har du fått som rolig fröken :)

2011-09-14 @ 11:19:16
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0