En fika på stan

Sådärja.
Man vet att man lever men nu är det fredag.

Veckan började riktigt tungt, det är riktigt sällan jag är låg och deppig men måndag var en riktig skitdag, usch och bläh! Roade mig större delen av dagen med att klicka för nej åt olika vick på andra sidan stan eller med 30-4 minuters förberedelsetid, företag Sofia-med-småbarn rör sig inte så pass snabbt nej. Sen deppade jag för att jag redan är less och behöver ett riktigt jobb, med riktiga arbetstider och riktig lön, för att jag inte ha något körkort, för att jag kan vara trögast i världen på att lära mig köra bil och för att körlektioner kostar enhelmassamiljoner att ta. Sen när jag ändå höll på fortsatte jag med lite depp över att det ibland känns som om vi har alldeles för lite tid och ork för de stora barnen, för att jag kan få sämst samvete över att de små barnen tar en hel massa tid och de stora snällt får klara sig ganska mycket själva och sedan på det lilla som finns över (och då är vi inte alltid på solskenshumör heller). För att vi är SÄMST föräldrar som helt glömt bort Ozzys länge uppskjutna kompiskalas till jag i sommar hörde honom berätta för sina vänner att han inte får ha några kalas längre för att han blivit för stor! (han fyllde å i februari!!!). Både Ozzy och Frida har önskat i flera år att vi ska åka utomlands till Thailand eller något annant varmt land och när Ozzy har i sommarläxa att visa upp bilder och berätta om sitt sommarlov får jag superdåligt samvete för att han spenderat sommarlov väldigt mycket för sig själv (fast med kompisar) medans vi för det mesta snickrat, byggt och jobbat. Knappt någon av hans fotbollsmatcher har vi varit på och inte en enda träning! Visst har vi badat och fiskat en del och myst en massa i solen tillsammans, men jag skulle fortfarande önska att mina stora älsklingar någon gång kan få åka till Thailand, och att vi kunde spendera en hel sommar bara lediga tillsammans, åka till en stuga, fiska och bada och spela kartongspel sent inpå kvällen. Ta oss tiden att umgås bara vi, tillsammans.

Tisdag var lite bättre, om än stressig. D bilade upp till Karesoando för jobb över dagen, tidig morgon och sen kväll medans jag dagislämnade, jobbade till 16.30 och sen dagishämtning och middagslagning innan Fridas föräldramöte 18.30 och sen hem med lite storbarnsfix och kvällsslapp innan natten. Helt underbart väder dock och det var riktigt roligt att jobba.

Onsdag, mera jobb, dagislämning och hämtning och sen middagslagning och lite lätt stress när Frida kommer hem och säger att det kliar i håret. Sa jag löss?! Men oh yeah, precis vad jag önskade mig där och då.

Torsdag, storbarnen hemma från skolan bägge två på avlusning. Vi andra verkar ha klarat oss (peppar peppar x 700miljoner!!!), jobb och med Daniel hela långa dagen i Kiruna (ibland tycker jag inte bara det är jag som borde byta yrke!;P) Torsdag var annars på det hela en mycket bra dag.

Fredag, storbarnen på friluftsdag med cyklar och matsäck i småregnet och själv körde jag fredagsmys och lugn dag med bara fyra timmars jobb på en helt underbar förskola i centrum innan jag mötte upp Lisa inne stan efteråt för en riktigt superhärlig eftermiddag som vi sedan avslutade med att promenera hela vägen hem medans D fixade både dagishämtning och middag.



Och ja, vi har äntligen hittat kontrollen till projektorduken, i Pumlans ena jackficka.
Så ikväll blir det dessutom filmkväll, Halleluja!
Imorgon barnvakt och middag ute med jättefina vänner och sen på söndag är det äntligen dags för Ozzys efterlängtade kompiskalas, bio och maxmat var överst på önskelistan så det är precis vad så som det blir.

Lite tid för att andas. Och ja, nu känns allting miljoner gånger bättre igen. Nu hoppas jag verkligen att det dröjjer typ 20 år igen innan jag blir deprimerad nästa gång. Livet är så mycket roligare och lättare när man är glad!

Kommentarer
Postat av: Mrs Hillford

Blä vilken vecka du haft Fia! Skönt att komma upp när man varit nere. Vet att det är en klyscha men du ska se att det löser sig så småningom med både jobb och körkort. Om än det inte alltid känns så. Mys på ikväll så ska vi käka gott å skaka rumpa i morgon.



Ps. Har varit på granit och handlat åt dig :)



Kraaaaaam

2011-09-02 @ 22:16:22
Postat av: Soppa

<3 kram på dig

ibland är det tungt , men efter regn kommer det solsken

2011-09-02 @ 23:02:18
Postat av: Tana

Vissa dagar suger livet hårt, tur att det inte är så många per år iallafall ;) Hoppas du får en bättre start nästa vecka. Kram

2011-09-02 @ 23:30:09
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0