Piratshoppat

Några lyxiga extra timmar med sömn kan verkligen göra skillnad.
Efter en "enorm" sovmorgon till 09 (istället för vanliga 06-07) i 
söndags kunde jag för mitt liv sen inte känna mig det allra minsta
trött sen på kvällen, piratkalas till trots, så först efter klockan 02
någongång (kan inte komma ihåg när det hände sist) efter att
ha hängt lite tvätt och slagit igång ännu mera och sedan legat
och lekt med datorn i sängen en ganska lång stund kunde jag
tillslut somna med en liten önskelista från Ikea i huvudet och
planer för sommaren och altanen (som jag inte riktigt kommer
ihåg idag).
06.00 imorse var jag aningen tröttare... om vi säger så! Då drog 
D på sig träningskläder och gjorde sig klar för att ge sig ut och
springa en mil innan jobbet och själv masade jag mig upp för att
göra vällingflaskor och kaffe. Alla har vi våra måndagsmornar-
rutiner;P

Helgen har varit bra, även om den fortsätter att springa förbi i
hundranittio. 30km/h hade varit en bra helghastighet annars, om
nu inte gångtempo eller lätt krypning funnits med som alternativ.
I lördags var vi ut på date och kollade på hockeyn medans vi åt
chicken wings och burgare och farmor var med barnen och i
söndags var det piratkalas i Råneå som gällde. Astrids första fisk-
damm och första godispåsen (fisken) som faktiskt innehöll godis.
Väldigt uppskattat om smått chockerande.
"Jag fick GODIS mamma!" Haha, första gången hon inte behövt
snotta det eller fått det som muta för att ta äcklig medicin;)


Astrid spanar efter present till en blivande fyraåring på
Toys r us (och antecknar saker till sin egen önskelista).

 
Hildings önskelista verkar bli lite dyrare.

Sen avrundade vi söndagen (ja alla utom jag då) med att 
gotta i oss smarrig älggryta och sen persikohalvor med glass
till Megamind. Verkligen en jättehärlig film by the way... om
en blå gubbe med jättehuvud!:)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Man är så finurlig och tänker så bra på natten. Synd bara att man aldrig kommer ihåg det geniala!;) Jag var inne på Ikea igår och gick runt och pekade på saker som jag vill ha, stackars K får problem att komma ihåg allt eftersom jag fyller i juli!



Den där bilen ser ungefär ut som en sån där kundvagnsbil som finns i mataffärerna. Leia älskar dem!



Ha en fin dag! Kram

2011-03-07 @ 10:09:26
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0