Hipp Hipp

Hurra!
Igår fyllde Daniel år. Många år, haha! Ungefär så många
år som man fyller när man inte längre är riktigt säker på
hur gammal man egentligen är... och inte heller bryr sig!
Någonstans i gråzonen mellan 30 och 40, kan vara 31 lika
gärna 39... same shit - different name!



Ozzy kom hem från skolan för några veckor sedan och
deklarerade att han minsann var den i klassen som hade
både den yngsta mamman och den yngsta pappan, efter
en snabb utfrågning av fröken rörande något ämne som
han inte kunde komma ihåg.

O-Jaa, för du är ju 30 och pappa är 32!
(en kort stunds tystnad från min sida för betänketid)
J-Nää, jag är inte 30 faktiskt, jag är nog snarare 32. Jo,
jag är ganska säker för det är inte så himla längesedan
jag fyllde år.
O-Öh, jaha. Men pappa är väl 32?
J-Njaa, han borde fortsätta vara två år äldre än mig så
han fyller nog mer 34.
O-Jaja, men det är ju typ samma sak!
J-Men hur gamla var de andra föräldrarna då?
O-Det kommer jag inte ihåg... men de var typ jättejätte-
gamla! 33 eller 40 eller 50 kanske.
J-Men då är vi ju egentligen ungefär lika gamla.
O-Jaja men det finns iaf dom som är ännu gamlare.
Och vi kan säga att du är 30. Och då var du yngst!
J-Okej! Det låter ju glasklart.


Sköna presenter för folk som befinner sig i gråzonen
och uppåt, en bastukudde och ölkylare!

Kommentarer
Postat av: Tana

Hahaha, rolig han är Oscar:) Grattis till Daniel och grattis till dig som är yngsta föräldern ;)

2011-03-12 @ 18:36:49
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, älskar när du lägger ut konversationer barnen och er emellan. Hur kul som helst :-)

2011-03-12 @ 19:53:43
URL: http://leonell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0