Sucks

Hilding kräks. Igen. Daniel har "kill-kväll", ja fastän det fortfarande
är dag (några shots whiskey och "ingen rädder för magsjukan här).
Planen var först att vi andra skulle söka skydd hos Lisa, Alvin och
Helge, lämna gubbarna till sitt öde och äta kinamat och chips och
kolla på melodifestivalen... men nä, två kräkor från lilleman som
inte fanns med i lördagsplanerna satte snabbt vissa käppar i hjulet
så nu är vi "fast" i kill-kvällen". Inte helt fel det heller då den bjuder
på oxe, potatisgratäng och cheesecake (för oss som inte spyr;),
men hade jag fått välja hade jag klarat mig finfint utan kräkor
ändå.

Annars har jag en riktig grindag idag. Först råkade jag fastna i
dokumentären "Dox: Dear Zachary" som gick på kanal 1 tidigare
idag. Men griiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin. Vad är det för fel på världen?!?

Sen råkade jag via Emmas blogg ramla in och läsa om fina Isak,
6 år som i Sverige år 2011 tydligen får skylla sig lite själv om han
blir retad och slagen i skolan när han gillar rosa och nagelack!
Men griiiiiiiiiiiiiiin. Vad är det för fel på världen igen?!?

Planen nu (förutom att Hilding kanske måste bli tvungen att endast
äga rosa kläder och ha hela färgskalan i nagellack i minst 15 år
frammåt) är lite terapihandarbete, aftereight-te och kanske ändå
melodifestivalen och chips lite senare.
"Att inte bli magsjuk" står även högt uppe på listan...

Dagens roligaste annars måste ha varit då Hilding precis kört
en kräka i vardagsrummt och Daniel (inte alltid helt briljant)
ställer ner honom i hallen för att hämta skurhink då hans kill-
kompisar bara för en liten stund sedan anlänt, Hilding kräks lite
mer på stället innan jag plockar upp honom samtidigt som Astrid
kommer springandes i full fart, halkar i spyan och flyger upp i
luften bara för att sedan landar pladask i kräket. Hahaha, låter
inte ett dugg roligt såhär i text men belive me, det var det.
Man måste skratta åt eländet ibland.


Astrid skjuter monster.
Skjut lite baciller med, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag måste ju säga att det var några tappra själar som vågade sig dit när det är magsjukevarning! Hoppas de klarade sig!:)



Kram

2011-02-13 @ 17:11:50
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0