String Love

Jag fyndade en underbar gammal stringhylla uppsatt i garaget till en stuga som finns i släkten i vintras och blev helt kär.


Gamla stugor är helt enkelt bäst ibland!

Jag - IIIIiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhh! Men det är ju en string!!!
D -Va?!? Vad är det? Jag har ingen aning om vad det betyder fia. Är det bra?
Jag - ... ÅÅåååhhhh! Ja. Ja det är bra. Det är väldigt bra. Jag älskar den!

Nu står den hemma hos mig.


Sen snubblade jag även över ytterigare en stringhylla på tradera nu i sommar. Betydligt risigare skick men ändå, för tre gavlar och fyra hyllplan med stor potential kallar jag det fortfarande för fynd med drygt en femhundring inklusive frakt... alla håller kanske inte håller med nej!;)


Före vit sprayfärg...


... och efter.

Lite slipning och endel lager vit färg på de två längre hyllplanen och så blev det såhär fint i köket;


Ta-taaa!
(Jag gillar även "montis"brickan för 3 kr, sockerskålen för 25kr och lilla ikeavasen för en 5-krona ute på Kronan.)

Alltså har jag fortfarande en och en halv stringhylla kvar som jag inte riktigt har bestämt mig för var den ska få bo, antingen i vårat sovrum när det blir klart eller i något av barnrummen (när de blir klara). Den som lever får se helt enkelt. Men I like!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men herre vad snyggt! När man är på loppis och i gamla bodor infinner sig känslan av att man är en skatt på spåren och det känns så varje gång :). Och ibland kan ju inte ens äkta hälft se potentialet, men ändrar sig ofta sen ;)

2011-08-03 @ 07:37:19
Postat av: Sanna

Håller med, det är ju stugor och loppis som håller på dom finaste sakerna. J tycker jag missbrukar sprayfärg, men det är så kul!! Var Har du köpt den fina brickan som är stor och rund med hus på? Jättefin den med! Ni har så fint!

2011-08-03 @ 09:43:59
URL: http://sannasannasannasanna.wordpress.com
Postat av: sandra

Man blir så sugen på att pyssla och fynda när man läser din blogg!! Supersnyggt!

2011-08-03 @ 10:00:40
Postat av: Linda

Jag håller med. Det var ett fynd :-) Jättefin blev den hyllan. Sprayfärg is tha shit :-)

2011-08-03 @ 20:59:02
URL: http://leonell.blogg.se/
Postat av: Maria

ÅH så snyggt det blev! Uteköket med!!:)



Saknar er massor, ni måste absolut planera för en resa hit ner snart! Å ja, ja ja ja;D

2011-08-04 @ 09:50:39
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Malin

Men ååå vad snyggt! Tänk att en del har stringhyllor skräpande i ett garage och ännu värre att ens äkta hälft inte förstår storheten i just en string :)

2011-08-04 @ 12:04:56
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0