En Pelle

Kronan återvinningsstation, mitt helt klart nya favoritställe!
Man slänger lite skräp och blir glad för det... och sen fyndar man lite bland andras och blir ännu gladare för det. 180kr kostade det mig idag och då fick Astrid och Hilding en ny trehjuling (den gamla har blivit av med bakhjulet), en liten tramp-traktor, Astrid fick en docka och Hinni fick några småbilar (men jaa så himla politiskt okorrekt!;) och själv fyndade jag mig två små brickor, en sockerskål och en vas. Hey bara!


-Jag bara måste cykla på min Pelle-cykel nu!
förklarade Astrid efter att jag hade berättat att det står Pelle längst fram vid styret.
-Men lugn (logn;), lugna ner dig nu mamma! fortsatte hon sen när jag inte ville att hon skulle cykla ute på gatan själv.


-Jag kan det här jättebra och sen skriker jag åt bilarna såhär;
DU FÅR INTE KÖRA PÅ MIG! STANNA NU BILEN!


Ja, det är ju också en variant.
Att cykla på sidan av vägen och akta sig för bilar känns bara som en mycket bättre (och säkrare).


Astrid är jätteduktig och cyklar på sidan av vägen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Tänk så enkelt det är när man är liten och har en sån härlig logik. Det är bara att säga åt bilarna att stanna helt enkelt :)

Måste nästan pallra mig till Kronan jag också. Jag behöver säkert fynda ;)

2011-08-01 @ 22:09:33
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0