Bråkar i badet

Det är vad mina fina små småbarn gör just nu i denna stund. Brandlarmet på två ben a.k.a "Hilding" försöker väcka de döda och samtidigt få som han vill exakt hela tiden. Lyckad kombination med en liten storasyster som ofta vill precis samma sak och hemskt gärna samtidigt fast med (än så länge) starkare armar och ben. Det låter, kan jag tala om. Illa, kan tilläggas.

Annars har jag varit vuxen och ansvarsfull idag (eller kanske mer fjortis alternativt loser, beror lite på hur man vill lägga fram det;) och både skrivit in mig hos arbetsförmedlingen och anmält mig till vikarieförmedlingen. Nu jobbar jag sen bara torsdag och fredag innan jag officiellt går på arbetslöshet. Förhoppningsvis inte allt för länge men vem vet.
Jag tog med Lisa som moraliskt stöd vid inskrivningen på af (och som fika och shoppingsäsllskap efteråt) och med hennes hjälp hittade jag rätt byggnad och lokal på en gång även om vi sedan började med att ta hissen ner i källaren då vi istället skulle upp en våning i entren, men se sen en hel massa tråkiga och sega vänteminuter efteråt har jag numera en alldeles egen handlingsplan! Men sååå jag måste ha saknat detta förut! Eller?!?;P

Första dagisdagen idag också och nästa måndag börjar skolan.
Spännande tider med andra ord.

Annars kan jag också tillägga att vi numera har telefon igen. Den saknades oss där ett tag (eller egentligen inte;) efter att jag lät Hilding leka med den för att hålla sig road och inte hela tiden förstöra då jag stod och sorterade tvätt en kväll. Fågel, fisk eller mittimellan hade sedan hjälpt då vi efter det skulle försöka hitta den igen, men se nu är den tillbaka. Längt ner i tvättkorgen ute i tvättstugan hittade Ozzy den idag (inte där den försvann nej) efter en svettig skattjakt, så förr eller senare hade den nog kommit fram hursomhelst. Förmodlingen senare dock då tvättkorgen hos oss väldigt väldigt sällan är särskilt tom!


Hjälpa till! Hilding "hjälper" gärna med det mesta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0