Ge mig en lussebulle

Lussebullar och julmust, det är vad jag hoppas på ikväll
till Idol och mys med Frida i soffan. Killarna flyr fortare
än kvickt och själv är jag egentligen måttligt obrydd över
vem som går vidare, åker ur eller vinner denna tävlingen,
men ändå. Fredagsmys i form av att halvligga och slappa
i soffan under en filt och trycka en massa gott kan aldrig
bli fel. Jag kan titta på det mesta under dessa
omständigheter!;)

Igår var vi på utvecklingssamtal på Astrids förskola och
jag kan väl inte säga annat än att jag fortfarande
ÄLSKAR småttingarnas dagis. Astrid trivs där som fisken
i vattnet (men vem skulle inte göra det liksom?!). En helt
fantastisk personal som verkligen brinner för sitt yrke, en 
genomtänkt pedagogik, underbar utemiljö och mysig
innemiljö, goood mat, massor av roliga aktiviteter m.m,
m.m. Allt känns verkligen jättebra och det värmer skönt
i mammahjärtat.
Efter jul (då Hilding börjar) blir det full barngrupp på 18
barn på förskolan men sen efter sommaren då
6-åringarna går över till skolan så har de beslutat att
17barn ska vara max för en full barngrupp. På så sätt är
det väldigt coolt med privat förskola, de som äger
förskolan (i det här fallet pedagogerna) kan göra lite
mer som de känner för och måste inte alltid lyda under
kommunens ibland inte helt intelligenta beslut!;P
Astrids "fröknar" är ett gäng coola qvinnor!   


Pumlans fina förskola för några veckor sedan.
I dagsläget är den aningen mer vit, men
fortfarande väldigt fin.


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh jag vill ha din förskola! Vincents var helt super när han började för drygt ett år sedan, men mycket har hänt sedan dess, tyvärr. Jag tror fortfarande den är ett av Luleås bästa (om man lyssnar runt lite på andra mammor) men den är ju inte i närheten av Astrids.

2010-11-13 @ 06:51:49
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ni verkar ha världens bästa förskola! Shit vad bra det måste kännas! :)

2010-11-13 @ 10:29:34
URL: http://tingelingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0