Jag bryter ihop

... fast inne i mitt huvud.

Som för övrigt värker och dunkar så att jag blandar
mig en dubbel alvedon samtidigt som jag försöker få
ihop någon slags middag medans Astrid gnäller och
drar mig i benen och hemskt gärna vill att jag ska
komma och läsa en bok istället... eller två... eller
hundra.

Hilding skriker och skriker och skriker. Ingenting är
bra och allt är dåligt i hans lilla värld just nu verkar
det som. Frida är hängig och sover i soffan, Daniel
jobbar över och Ozzy försöker roa skrik och panik-
babyn.

Jag provar med att mata Hilding för att lugna honom
samtidigt som Astrid klättrar upp på vardagsrums-
bordet...och spagettin självklart kokar över.

Funderar på om jag ryms att gömma mig inuti en
svartsäck???
Och finns det ljudisolerade svartsäckar?

... Men så blir det middag tillslut.
Alvedon hjälper mitt huvud och Hilding somnar i
sin vagn
(jamen såklart så var det ju DET han ville, han ville
inte ligga i sängen, inte i famnen, inte i soffan, inte
i gymmet, han ville inte rapa, inte få ny blöja, inte
äta, han hade inte ont i magen, ville inte vyssjas 
m.m.m.m.m.m.)
Plötsligt så ligger vi i soffan med filtar och "läser"
spelmanualer som Pumlan snottat från brorsans
rum, Frida är pigg igen och vi kollar Halv åtta hos
mig,
Ozzy kommer och kryper ner och pratar,
pratar, pratar och när Hilding vaknar igen så är
han inte alls arg eller ledsen längre utan bara
mysig och goooo♥

Det svänger, och det svänger snabbt!;)


Kommentarer
Postat av: Ida

Det spännade livet hos en småbarnsfamilj. man vet aldrig vad som lurar runt hörnet.. Tur att du inte kröp ner i sopsäcken! :D

2010-03-29 @ 21:35:36
URL: http://idassida.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0