Och hem kom jag med...


En (skitsnygg!) rosa dockvagn dessutom.
En plastpall för Astrid att stå på för att nå upp att tvätta
händerna på toan.
En Teletubbie.
Vantar till Hilding.
En slags liten fisherprice snurrleksak till Hilding för en
10:a och en påse bullar.

Helt mysigt att strosa runt på loppis och spana, även om
väldigt mycket kanske skulle kunna klassas som skräp.
(Eller så är det bara jag som redan äger alldeles för
mycket grejjer!)

Helt fascinerad av vad endel säljer... och vad andra
faktiskt köper!
Min mamma, till exempel, skulle nog ha kunnat komma 
från ett sånt ställe med ett helt släp fullt av prylar (som
hon egentligen inte har någon användning av). En
gammal symaskin här, några vackra tavlor där, en
gammal plåtburk och några ljusstakar att ha i en stuga...

Jag är nog ingen loppismänniska egentligen, eller så är
det bara för att jag saknar den där stugan!
Frida tyckte hela tillställningen var dödligt tråkig och
ville inte ha någonting alls förutom några godisremmar.

Å vad gör vi igen om ett halvår ungefär?
Men, vi går på loppis såklart!


Pumlan når upp att tvättar händerna med lite
hjälp från 5 kronors plastpallen.
(och det är inte heller allt hon når upp till nu;)


Sover sött brevid Teletubbien som jag inte vet
vad den heter. Jag gissar på Lala och vet
säkert att det INTE är Poh.

Kommentarer
Postat av: Erica

det är tinky winky. Lala är gul, dipsy - grön och poh är röd.

2010-04-25 @ 19:41:58
URL: http://humilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0