v.31

Idag har jag varit på mvc för lite provtagning. Min ordinare
barnmorska är borta för tillfället så istället var det nu en 
annan sköterska på vårdcentralen som snabbt kollade upp
läget... och visst anar man en pytte-liten skillnad;)

Besöket gick bl.a betydligt snabbare än det vanligtvis brukar.
Och det var nästan så jag fick lite dåligt samvete över att jag
fortfarande faktiskt bara mår bra!

Lite snabbfakta;
Järnvärde - 111
Socker - 4,6
Blodtryck - 110/60

Hjärtljuden lät bra och bf måttet låg på normalkurvan.

Förhoppningsvis är det en lydig liten rackare där inne för
just nu låg bebisen iaf med huvudet neråt, hoppas verkligen
att den vill stanna så!


Stor-magen i v.31 (30+1)

-Men mamma! Vilken stooor mage du har! utbrast Oskar
plötsligt i helgen.
Och det är väl bara att hålla med. Det börjar se ut som om
jag har käkat upp Astrid!;P

Ibland är det nästan så att jag tror att min bebis har gått
och smygklonat sig en liten tvilling därinne! Betydligt livligare
har det blivit också och nu börjar sparkarna nästan ta lite ont.

Fortfarande känns dock december väldigt långt bort.
Det är ju för tusan sol ute idag!

Kommentarer
Postat av: Marie

Till och med från sidan ser man en pojkmage, det brukar ju mest synas framifrån. ;)

2009-09-28 @ 15:48:46
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: ida

nog är det en pojke alltid, fast det tror jag nog mest för at den lille krabaten beter sej som Harry gjorde där inne. Lugn och snäll till att börja med och sedan sjövild.

2009-09-28 @ 16:57:23
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det första jag tänkte på att det är ju en liten pojke som har flyttat in dit.

Du har en jätte fin mage.



Jag älskar nemnet Henry så jag har tom haft en katt som hette henry ;-)



Men Mille fick heta Henry Milian när han skulle få sitt namn så det finns ju kvar .. Min äldsta syrra heter ju henrietta så jag har alltid hetat henritvåa :-D



vad ska eran lilla pojke heta seriöst och inte Oscars namn val hoppas jag ;-)

2009-09-29 @ 08:38:24
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0