Feber

Gud så härligt bortskämda vi är med att nästan aldrig behöva ha
sjuka barn. *PEPPAR PEPPAR*
Det är verkligen inte roligt att se sina små älsklingar må dåligt eller
ha ont!

Igårkväll åkte Pumlan på lite feber och sov ganska oroligt i början
av natten. Hon vaknade och grät några gånger fastän hon inte var
speciellt varm, så jag gissade att hon kanske hade ont i benet
efter sprutan och gav henne en alvedon i allafall... och då somnade
hon om och sov hela natten fram till 6.30 då hon vaknade som en
liten solstråle igen.:)

Febern är borta men helt som vanligt är hon inte...
hon är alldeles för LUGN!
Egoistisk som jag är så är det ändå ganska mysigt att få en massa
kramar, sitta och leka i lugn och ro på golvet och läsa en massa
böcker tillsammans... men jag gissar att det nog egentligen mest
beror på att lill-stackaren fortfarande känner sig lite hängig.

Just nu är hon annars inne i mag-facinations-period. Allas tröjor
slits gärna upp så att hon kan sticka in ett litet finger i naveln och
skratta. Inte ens Ozzys kompisar går säkra längre;)
Min mage kan jag då verkligen förstå att hon skrattar åt, den är
stor som ett hus känns det som, och jag börjar allvarligt fundera
på om den verkligen kan bli mycket större nu?!

Nu sover Astrid och jag ska passa på att göra lite tråkiga saker
(och surfa;) innan hon vaknar igen. Förhoppningsvis vaknar hon
upp och mår toppen!

... men kramarna får hon gärna fortsätta med ändå!


Mamma hjärta Pumlan♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0