En och Två, tre och fyra

Igår hade vi besök av en liten Alvin som var lite för förkyld för att gå till
dagis. Det är ca 13 månaders ålderskillnad mellan Alvin och Astrid så
bara det var ju lite spännande inför framtiden att testa på.


Småttingarna käkar lunch tillsammans. Alvins mat såg nog snäppet
godare ut än Astrids, iaf försökte hon snotta hans sked för att smaka lite.

Nu är ju då Alvin kanske inte den mest jobbigaste ungen man kan leta
fram;) Större delen av tiden var det nog mer han som roade Astrid och 
gav mig lite mer lugn och ro.
 
Lisa (hans tokiga mamma) kom dessutom med både present OCH
lunch till mig(!) och lunch till Alvin på morgonen då hon lämnade av
honom. Så inte ens laga mat behövde jag fundera på. Bara att sätta in i
ugnen och värma.


Lisa överaskade med en skitsnygg klosslåda till Astrid som tack för
hjälpen.

Det enda som var lite småklurigt med två småttingar var att deras sovtider
inte direkt var synkade. Astrid somnade som tur var ganska direkt efter lite
vällning i sin säng. Alvin var dock inte det minsta trött då. Honom fick jag
istället till att somna någon timma senare med nalle och en krokodil som
vi till Alvins stora lycka hittade inne hos Oskar.


Jag stängde ute Pumlan och satt och försökte lyssna efter vad hon kunde
tänkas hitta på för rackartyg då hon var obevakad och hade chansen;)
Det smällde och bankades en hel del utanför så Alvin måste ha varit trött
då han ändå somnade hyffsat fort.
Poäng till mig så jag var tvungen att ta ett bildbevis;-)

Efter klockan halv två brukar det även börja ramla in en massa potentiella
barnvakter här hemma. Så jag mutade dom med lite disneychannel om
de höll ett öga på dubbel-A som lekte på en filt en bit från tv:n
... och vips så hann jag lätt både plocka undan i köket och baka en
kladdkaka!




Hårt arbetandes barnvakter.

Så så länge Lisa tar hand om mig och jag har en massa barnarbetare så
blir nog fyra barn inget större problem;D

(Tyvärr tror jag ju bara att Lisa har aningen bättre saker för sig då;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahaha

tja..betalar du bara nog bra så kan jag nog laga mat åt dig och dina 4 barn varenda dag.. Dock får ni nog räkna med lite simplare maträtter isf..lite mer blodpudding, pyttipanna, gröt och lite mindre gratänger :-D

2009-06-02 @ 16:25:46
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0