Viktnojja

Nääää.
Allvarligt, någon sådan har jag faktiskt inte!
(... än?)

Mitt BMI ligger (låg;) på 19,2 och en rekommenderad viktökning under
graviditeten skulle då röra sig runt 15kg för mig, enligt en rolig
uträkning som man kan hitta på niomånader.se.

Igår ställde jag mig på vågen mest på skoj och då visade det sig att
jag redan plussat på med 9kg(!). Jag skulle alltså ha 6kg kvar att 
röra mig med på 19 veckor!?!
(17 eller möjligtvis 18 veckor om jag får lämna ett litet önskemål;)
... hahaha, det lär ju gå suveränt!;-)
Som uppgjort för att INTE stämma.

Med Ozzy och Frida gick jag upp 22kg bägge gångerna och med
Astrid klarade jag mig på 17kg ... det ska faktiskt bli lite spännande att
se vart jag hamnar denna gång,
men det lutar ju på plus.;)
Tur att jag är för dum(?) för att oroa mig iaf. Än så länge så tror jag
fortfarande att jag kommer att komma i mina gamla kläder till våren,
men då tror jag också fortfarande att jag har storlek xs då jag kollar på
kläder på stan i dagsläget... och det har jag ju INTE!;-D
Så vi får väl se!

Jag har iaf världens bästa kille!
Igår var jag supersugen på fika då jag satt på jobbet och skickade ett
sms till D att jag tyckte att han kunde baka något, vad-som-helst!
När jag sedan kommer hem några timmar senare är middagen
precis färdig, han har en chokladkaka (med extra choklad i) i ugnen
och jordgubbar och marsansås i kylskåpet!!!=D
Kan det bli mycket bättre?!

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

Ja det lät juh inte alls helt fel... hoppas juh på samma service då karln min ska vara hemma :)

2009-07-23 @ 16:01:25
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Ingela

Du är så bortskämd Sofia!!! inte alls avundsjuk ;P

2009-07-23 @ 17:18:37
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Emma

Det var inte illa. Ibland är de underbara karlarna :)



Okej, ja om ni är hemma imorgon så kommer vi gärna förbi en sväng på förmiddagen!

2009-07-23 @ 19:14:15
URL: http://solouniko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0