Guten Morgen!

03.20 vaknade vi av att Pumlan stod upp i sängen och gapade på i
vanlig morgonordning! Glad som en liten lärka. Efter välling och x-antal
sövningsförsök var det dock en inte lika glad Daniel som snällt fick gå
upp med henne då hon för sjuhundrafyrtioelfte gången försökte krypa
över honom och och ner i golvet istället för att visa några som helst
tecken på trötthet.

Ibland är det riktigt skönt att Astrid blivit en riktig pappa-tjej!;D

Förr var det alltid mig hon pillade och klättrade på... men nu fick jag
skönt fortsätta sova  nästan helt ostört medans D på sin sida av
sängen förde ett mindre krig, tills han blev övermannad och gav upp.

06.00 först klev jag upp till en "still going strong" Astrid som kröp
omkring på golvet och ropade ma-ma, ma-ma, ma-ma.
Sötunge!=)

Efter lite morgongröt och mammamys så somnade hon dock ganska
omgående. D sover i soffan och storkidsen har fortfarande inte vaknat
så nu helt plötsligt är jag uppe själv... igen!
Fast ganska skönt är det.

Igår var jag, Astrid och Fridolina in till stan en sväng på lite "tjejmys".
Det är helt sjukt hur lik Frida har blivit mig, det är nästan som att gå på
stan med sig själv. ;-)
Planen var helt enkelt att köpa ett till par tights på Gina Tricot, men på
väg mot kassan lyckades jag trassla in mig i en massa andra plagg
som jag såklart också "behövde".;) Så ut kom jag nästan med en ny
garderob! Fridolina min lilla ängel stodhela tiden utanför butiken och
roade Astrid i vagnen.


Inte ett enda klädesplagg eller annan till NÅGOT av barnen blev det,
BARA TILL MIG!
Det måste nästan vara något slags rekord.

Idag kanske vi följer med Lisa och David in till staden igen och bara fikar.
Jag älskar fika!:)
Och vi har ju som sagt "störningsförbud" då D ska försöka få någonting
gjort på bygget. Hösten och vintern börjar komma läskigt nära nu i takt
med vårat "intensiva" byggtempo.;) Det händer inte speciellt mycket då vi
inte har så gott om barnvakter just nu. Tro det eller ej, men folk JOBBAR
faktiskt, eller så föder de barn;) eller så har de helt enkelt andra saker för
sig att göra på sina semestrar,

Jag tvivlar fortfarande starkt på att vi kommer kunna flytta "sovrummet" 
före nästa sommar... och efter att D varit pappaledig med Astrid i några
veckor nu så tror jag även att han börjat tvivla en smula;
-Fan, jag hinner ju knappt torka mig i arslet innan hon hittat på något
galet!
;-)

Jag förstår absolut de föräldrar som vill ha sina barn på "dagis" några
timmar om dan medans de håller på att bygga och renovera hemma, 
TROTS att de är lediga från jobbet.
Om jag någonsin får en fast förskolelärartjänst (vilket långt ord;) så lovar
jag härmed att jag aldrig ska bråka med eller snacka skit om dessa
föräldrar.
... fast å andra sidan är jag väldigt bra på att ändra mig;P
Men just NU så lovar jag det iaf!

(Inte för att Astrid börjat förskola ännu ens... men ändå!
Av ren principsak!)

Kommentarer
Postat av: ida

Nej man hinner verkligen inte göra så mycket när man har små trol hemma. Jag hiner med det mesta som matlagning och städning, men att sy nya gardiner eller andra "avancerade saker" som inte ungarna kan "hjälpa till" med GÅR ju inte att göra om inte någon annan tar barnen ut ur huset typ.

Igår var jag och köpte en massa färg, jag ska måla tripptrappstpolar och en dörr. Det ska jag göra UTAN barn, barnen ska få vara med sin pappa och jag kan redan nu berätta att det där målandet kommer ta lååååång tid ;-)

mohahaha

2009-07-11 @ 08:54:55
URL: http://idasida.blogg.se/
Postat av: Maria

Hihi...sova ända tills kl 06.00;) Det är så roligt hur ens syn på vad som är sovmorgon har ändras nu när man har barn än när man gick i gymnasiet typ;D

A det är ju helt galet hur lite man hinner göra om dagarna med småttingar...jag köpte ju grejer till förarbete för målning av våra väggar för säkert närmare 2 månadersedan. Fortfarande ligger allt i påsen helt orört:(

Hehe..snabba på innan dec;)

Synd att inte vi bor uppe i Luleå, då hade alla era små gosisar fått vara hemma hos oss om dagarna och röjt & myst;)

Får fortsätta bearbeta Koray...men det går inget vidare för tillfället iaf;)

2009-07-11 @ 13:28:47
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0