Världens bästa pappa

Innan D gick på pappa-ledighet brukade han "hota" med att han skulle
missmatcha Pumlans kläder varje dag så mycket han bara kunde med
flit för att irritera mig. Och visst har han lyckats få ihop de mest
orginella kombinationerna somliga gånger!
Men!
Sedan han blev ensam hemma med Astrid på heltid tror jag faktiskt inte
att det har hänt en enda gång att jag kommit hem och skrattat åt det hon
haft på sig.

Killen bryr sig alltså mer än han vill ge sken av.;-)

Så här fin var Pumlan igår när jag kom hem;







Astrid röjer i vardagsrummet.

Fin är hon ju såklart ALLTID!
Men jag är ändå imponerad av D:s "modekänsla" då han matchat
småfolksklänningen med bruna plyschbyxor.

För övrigt så måste jag även skryta lite med att D även oftast har middag
färdig då jag kommer hem, killen städar, tvättar och t.om bakar(!)?!
samtidigt som han tar hand om Pumlan hela dagarna.
Med andra ord så är nog D en bättre hemmafru än vad jag någonsin
var/är/kommer att vara!;-D

Att vi inte kom på det här tidigare!
Synd bara att jag inte har något fast jobb (och att D:s plötsliga huslighet
mest troligt är en snabbt övergående fas;)
Men ändå!:D

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken karl du har!Om de är en övergående fas så tycker jag att du ska njuta så mycke du bara kan. Själv har jag aldrig kommit hem till ett städat hus eller nybakt fikabröd då karl varit ensam från både sambo och barn,brukar oftast hitta honom i soffan framför tv:n när vi kommer hem haha;)

2009-07-08 @ 20:37:47
Postat av: Lotta & Joel

Åhh...vad härligt...Mattias har faktiskt de dagar han har vart hemma hitills haft maten klar han också... kanske inte alltid städat men :)

2009-07-08 @ 21:22:47
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0