Kan man ha FÖR mycket Molo?

Nej!
Det kan man ju såklart inte.;-D

Förra helgen blev jag och Pumlan utkickade av Daniel som skulle bygga
på utbyggnaden. Tydligen är vi ganska mycket ivägen... bägge två;).
(Men jag kan ju inte rå för att jag oftast vet bäst hur saker och ting ska
göras!);-P

Iaf så gick jag och Astrid och hälsade på Lisa och Alvin (och David) istället
och lät D husera ifred. Tidigare under veckan hade jag frågat Lisa om
storleksråd till Pumlans vinteroverall och eftersom Lisa visade sig äga två(!)
molooveraller, en 80:a och en 86:a (surprise;) så fick Pumlan prova
vinterkläder mitt i sommaren. Men GAAAAAHHH så svårt det här med
storlekar ska vara!?!
Storlek 80 satt ganska bra och var bara lite förstor medans hon drunknade
i 86:an och eftersom det blir overallväder ganska snabbt här uppe kändes
det lite tokigt att stoppa in henne i en superstor overall som hon knappt
kan röra sig i. Men däremot tvivlar jag på att storlek 80 kommer hålla ända
in i februari och mars!!

Svaret?
Men hon MÅSTE ju ha två!
Såklart!;-D
Alltså köpte jag Alvins snygga gröna i 80 och mormor får sponsra med en
snygg blågrå 86:a från Rackamaja.

Bild lånad från Rackamaja

... Och Daniel som påstår att jag kan överdriva ibland?!
Tssss.
;-)


Pumlan i Alvins "gamla" snygga gröna overall (på väldigt suddig bild).

Kommentarer
Postat av: Marie

Daniel vet ju ingenting.. Klart Astrid ska ha TVÅ overaller och nästa år ska hon ha tre och bebisen ska ha fyra. ;D

2009-07-09 @ 09:04:33
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: sofia

Nej nej nej klart att hon ska ha två för då nöter hon inte lika mkt på dom så är dom lättare att sälja sen eller om man sparar till syskonen så är dom inte lika nötta ;-)

Shop till yo drop.

2009-07-09 @ 14:46:24
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Lisa

vilken liten sötnos. När ni använt färdigt den gröna overallen till Astrid och syskon och känner er redo att sälja den så måste du vända dig till mig först innan du slänger ut den på T. Saknar den lite redan nu ;-)Själv har jag insett att jag typ MÅSTE ha en orange eller lila Molooverall åt A. Hur jag ska få tag på en sån har jag ingen aning om

2009-07-09 @ 16:14:33
Postat av: sofia

Lisa nu ska jag retas jag har två oranga hemma och Rox ska ha en från min kusses barn.

2009-07-09 @ 18:54:57
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, ja det finns ju en anledning till att jag itne valde hennes namn när jag skrev ut de vanligaste. ;)



Vi saknade er igår, nästa gång får du sjukskriva dig från jobbet och komma och leka med oss istället. (Eller så får du skicka Daniel så vi iaf får våran Astrid-dos för dagen) ;D

2009-07-10 @ 08:53:42
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Anna F

Dem är ju underbart fina de där overallerna, dock är jag för snål. kanske jag skulle köpa en nu till Elin, när hon inte växer ur den på tre röda....

2009-07-12 @ 09:05:32
URL: http://annutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0