Mammafika & Shopping

Idag har jag och Astrid äntligen varit iväg på lite mamma-fika igen,
precis som back in the days;)
Det var Cecilia som var snäll nog att öppna upp sitt hem för en mindre
arme och bjöd på både kycklingpaj och jordgubbspaj, bägge två super
smaskiga så det tackar vi för!:)

Efter fika och lite surr promenerade jag och Pumlan in till stan och jag
säger då det, dom är inte direkt generösa med vägskyltar på sina
gångstigar där borta på Björx. Född och uppvuxen lulebo som jag är
som dessutom har bott här hela livet borde jag kanske kunna hitta
utan, men EN liten vägvisare hade de väl ändå kunnat bjussa på! Mitt
lokalsinne är verkligen inte världens bästa men tro det eller ej så
hittade vi faktiskt ändå rätt på första försöket bland alla gångtunnlar
och små korsningar.

När vi kommit fram till kyrkogården inne i stan skulle jag gå om en
äldre herre varpå denne kläcker ur sig när vi nästan har passerat;
-Nämen är du gravid igen?!
-Öhhh, ja. Här går det undan vettu!
svarar jag lite smått oförberedd
främmande tilltal. Speciellt rörande min graviditet!
Herren klappar då plötsligt händerna och fortsätter;
-Det är bra! Skaffa en hel hög med pojkar så att vi kan säkra 
Sveriges framtid!
(???)
-Ja just på den biten är det nog redan kört då, för det här är en tjej!
svarar jag medans Pumlan förundrat tittar på den konstiga gubben.
-Men det är nog t.om bättre för Sveriges framtid! lägger jag sedan till.
-Nej, houjja! svarar då gubben tillbaka och skakar på axlarna.
Jag går lite extra snabbt för att vi ska komma om honom fort, jag
känner liksom att vi har pratat färdigt!

Väl inne i stan shoppar vi först present åt Fridas bästa kompis Jossan,
som har lyxen att få ha födelsedagsfest imorgon på All stars!
Sen hittade jag ett linne till mig, en mössa, fingervantar och världens
absolut sötaste mini-uggs till Astrid, alltihopa på H&M.


Kanske världens sötaste skor!

När vi kommer hem ligger det två par lindex-byxor från tradera i
brevlådan, superfina!
Jag fattar verkligen inte, jag börjar starkt betvivla på att jag kommer att
kunna sälja vidare så mycket av de kläder Astrid använder nu. Det syns
liksom på kläderna då man kryper runt i jord, gräs och på asfalt om
dagarna, samt äter gräs och bär (och annat smaskigt;).

Astrid har även blivit med två par Nova star jeans i veckan, bara som
uppföljning på det. Alvin ville så gärna sälja sina gamla och Astrid ville
köpa, så vad kan man göra?!;D
Men om Alvin har klarat sig ett ganska bra tag utan att påverka byxan
till utseende så lyckade Pumlan rätt bra med det motsatta bara på en
eftermiddag!;P
Inte för att det absolut gör någonting.
Kläder är ju till för att användas!


Pumlans första Nova Star byxor.  Nu är hon verkligen stor-tjej!;)

I veckan kom även en snygg Molo-mössa från tradera, för 60kr inkl frakt.
Jag ska bara sy fast band under hakan så att man kan knyta ihop den
och täcka öronen ordentligt när det blir kallt ute.


Pumlan poserar i mössa och pyjamas.

Älskade Onge!

Kommentarer
Postat av: Pia - MejasMamma

Jaa, snart kanske hon går.. men hon får gärna vänta!:) haha

2009-08-14 @ 20:19:19
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Vilken underlig gubbe... men verkligt fina fynd du gjort ... dagens barn bara vill ha - vill ha och vill ha ;)

2009-08-14 @ 20:58:16
Postat av: Maria

Gud vad mysigt det lät med mamma-fika:)

Det har jag inte varit på sedan Emin var en liten liten knodd!

Hehe sicken gubbe! Vilka tokiga människor det finns alltså;)



Å ja...det ÄR helt klart världens sötaste skor;D

Jag har planerat likadana åt Selin, men jag har bara inte kunnat bestämma mig för vilken färg än...Svarta, beigea, mörklila eller rosa??

Otrolig beslutsångest..hehe. Dom hinner väl ta slut innan jag har bestämt mig;D

Förslag?;D

2009-08-14 @ 21:27:30
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Lisa

Superduper söta små skor åt Astrid. Hade Alvin varit en tjej så hade jag härmat dig! Låter som att du haft en underbar dag...själv var jag på Asko efter jobbet och shoppade mig en brun/orange lurvmössa. Jackan hade dock inte kommit så den får jag snällt vänta vidare på. Vad händer hos er i helgen?

2009-08-14 @ 21:27:37
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Marie

Bäst för dig att bebben i magen blir en kille, hur ska det annars gå för Sverige i framtiden? Ett tungt ansvar vilar över dina axlar!

2009-08-14 @ 22:09:13
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men shit vilken gubbe hahaha! ;D

2009-08-15 @ 17:19:03
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Hanna

Klurig gubbe men snygg shopping till Pumlan! :-)

2009-08-15 @ 21:55:25
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0