2dl vatten

Åhhh vilka totalt värdelösa föräldrar vi kan vara ibland!

Ozzys klass hade en "Sommarläxa" över sommarlovet från sina nya
fröknar (hör hur värdelöst det låter redan där!)
som nu i veckan skulle redovisas då skolan börjat igen.

Läxan löd;

Under sommarlovet kommer du säkert att besöka många mysiga
och roliga platser någonstans i Sverige. Du kommer säkert också
att uppleva många spännande saker som du kan berätta om.

Din uppgift;
Vi vill att du tar med dig ungefär 2dl vatten från ett ställe som du
själv väljer. Du kommer också att få berätta om var du hämtat ditt
vatten och vad du gjorde där.

Vi önskar dig ett underbart sommarlov och ser framemot att träffa
dig... bla, bla, bla.

Vi hade tänkt att han skulle få ta med sig lite vatten från Prästholm,
där Ozzy har varit och fiskat i sommar tillsammans med Daniel i
kanot och där vi också fundrerar på att köpa en liten stuga i
framtiden.

Men då både jag och Daniel tyckte att läxan i sig var ganska
värdelös så kan man väl lägga betoningen på tänkt.
Vilket såklart betydde att Ozzy inte hade med sig något jäkla vatten
första dagen i skolan... som man skulle.
Ingen panik där, då de flesta av de andra grabbarna (varför är det
alltid så?) inte heller hade med sig något vatten.

Jag frågade Ozzy då han kom hem om han ville att vi skulle åka
och hämta det där speciella vattnet eller om det räckte med att vi
bara gick tillsammans och skopade upp lite skitvatten från
närmaste dike och så kunde han säga att;
-Det här är vatten från ett dike!;P

Han bara skrattade och sa att det inte spelade någon roll.
-Eller så kan du bara ljuga och säga att det kommer från någon
annan stans
, var mitt andra briljanta förslag!
(Världens bästa förälder... or not!)

Jag blir lite smått förbannad bara, borde det inte finnas med ett
syfte av något slag iaf om man delar ut en sån töntig uppgift?!?
Och tror man på fullaste allvar att alla barnen reser Sverige runt,
eller liknande under sommarlovet???
Ju mer jag tänker på det desto säkrare blir jag på att jag nog
faktiskt måste fråga på kommande föräldramöte. Nästan så att
jag saknar universitetet lite då alla lektioner i slutet mest gick ut
på att ifrågasätta det lärarna sa, bara för skoj skull.

Hur som helst så tyckte Ozzy att vatten från ett dike lät helt okej
och gick och la sig. Däremot tyckte Daniel lite synd om storkillen
och hämtade därför lite vatten från skurholmen igår på väg hem
från en bio. Och sen fick JAG ljuga nu på morgonen och säga
att pappa iaf hade varit och hämtat lite vatten från Prästholm.

-Coolt, tyckte Ozzy och synade vattnet noga efter möjliga
smådjur och annat intressant, nöjd och belåten.
Nästan så jag får lite dåligt samvete nu för att vi inte gjorde som
normala föräldrar skulle ha gjort direkt och hjälp honom med
läxan på ett ordentligt sätt!

Nej, jag kommer nog inte till himlen!;P

Kommentarer
Postat av: Mrs Hillford

Jag tycker du är en bamsebra mamma och finns det en himmel så är jag säker på att dom reserverat en plats där det står "Fia"!



Kram kram



Ps. Malte har idag på sig en jättefin body från Astrid, vit med blåa svampar. Han är såååå tjusig!

2009-08-26 @ 15:30:02
Postat av: Beatrice

Tack tack, säger Lukas :)

2009-08-26 @ 19:28:16
URL: http://nilssonosback.blogg.se/
Postat av: ida

DEt kanske bara är en oskyldig liten läxa, men ju mer jag tänker på det desto dummare tycker jag uppgiften är. Den fyller ju ingen funktion (förutom att barnen ska lära sej ta ansvar för en uppift typ) och i slutändan så är det som upplaggt för mobbing. Barn med en mindre bra ekonomisk situation (eller ommarjobbande föräldrar) kan bli rätt utsatta "Har ni inte rest NÅGOT i sommar.." Dessutom är det ju en knasig fröken som tror att ALLA reser, duger det inte att vara hemma på somaren?

Du komemr nog till himmlen, frågan är om o_s fröken gör det ;)

2009-08-26 @ 20:05:31
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: johanna

HAH! En fullständigt skrattretande uppgift om du vill veta min mening. Ta vatten från ett intressant(??) ställe du besökt i sommar? Nej vet du vad, ska man ha läxa över sommaren bör det ju vara en som alla faktiskt kan utföra. Ett tänkt passar alldeles utmärkt gånger som den här.

2009-08-26 @ 21:07:36
URL: http://argente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0