Kaffe på sängen


Pigga och glada 07.00 (somliga av oss iaf;)

Som vanligt så vaknade ju Astrid redan 06.00 imorse men eftersom
storbarnen ändå kliver upp kring 07 för att göra sig redo för skolan så
brukar jag då så långt som det går passa på och utnyttja dem för
lite barnpassning;)
... jag menar, de är ju ändå uppe;)

Imorse hann jag dock inte lämna dem med Pumlan länge inna jag hör
Ozzy skrika;
-NEEEEEEEEJ!! SLÄPP!
och sen hör jag Frida;
-Men NEEEEEJJJ!
... sånt brukar aldrig båda gott.

Skyndar mig dit med hjärtat i halsgropen eftersom Astrid samtidigt
är ovanligt tyst. Mitt mardrömsscenario är att hon har hittat någon
liten legogubbe eller annat "nej nej" som hon pillat in i munnen och
nu håller på att kvävas på...

Men så illa är det som tur inte.
Istället har storbarnen placerat lillPumlan i gåstolen i vardagsrummet
medans de kollar barnprogram på tv. Och på bordet i vardagsrummet
står (eller stod) en halvfull kaffekanna  kvarglömd från kvällen innan.

Självklart har Astrid snabb som blixten lyckas grabba tag i kannan
innan storbarnen hinner hindra henne och hällt ut större delen av
kannans innehåll på brickan till sin gåstol.

Skitglad är hon också då jag kommer springandes.



För att se det på den ljusa sidan så var ju iaf kaffet kallt. Glaskannan
höll och vardagsrumsbordet blev avplockat och torkat i rekordfart.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag gillar att du plockade fram kameran och fotade innan du torkade upp kaffet ;) En sann bloggerska!

2009-04-07 @ 18:48:06
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Beatrice

hehe ja det är tur du kan se det från den ljusa sidan =D

2009-04-07 @ 18:49:03
URL: http://nilssonosback.blogg.se/
Postat av: Marie

Nä, du är nog fan en sämre mamma än jag. YES! Ett steg närmare toppen. ;)

2009-04-07 @ 18:54:46
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: ALICIA - shopping & foto

ta gärna en titt på min blogg om du har lust =)!

2009-04-07 @ 19:01:13
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

hihi...kameran först! Härligt att få se foton iallafall!!! Du har förstått vad en läsare vill se/ha!

2009-04-07 @ 20:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0