Utebus... och så lite kräk

Soligt och underbart, större delen av dagen har spenderat
utomhus ute på gården i snön. Hilding var påväg ut redan
direkt efter frukosten med mössa på huvudet och ena handske
på så då hakade vi bara på. Bägge småttingarna kan för övrigt
öppna dörrar nu och Astrid kan även låsa och låsa upp. Inte
alltid helt önskvärt, även om det såklart också kan vara bra
kunskaper att besitta.

Idag bar jag undan snökaran (ja jag bestämde att nu är det
faktiskt färdigsnöat;) och passade samtidigt på att plocka fram 
lite utemöbler från bodan så när Lisa, Alvin och Helge kom över
och joinade oss ute så satt jag och Lisa och mös i varsin solstol
och drack te i solen medans Astrid och Alvin busade runt i snön
och Hilding och Helge låg och sov.







Helt underbar dag. Litet minus bara för kräkorna Astrid sedan
började dra då vi kom in. Magsjuka is in the house, oh yes.
Smått komiskt bara då jag skulle försöka vara lite ansvarsfull
och skicka hem storbarnens kompisar för att kanske minska
smittorisken pyttelite iallafall;

-Hörrni killar, Astrid kräks liksom... ni kanske vill gå hem så
att ni slipper bli smittade!?

-Äsch, stäng bara dörren!

- Tjejjer, Astrid kräktes precis, jag gissar på magsjuka och
att ni borde gå hem till någon annan.
-Uuuusch! Men det är lugnt för vi ska snart gå på basket...
om bara två timmar(!)

Åhhh vad jag kan avundas deras kräksmitto-obryddhet.
Tiden före man gick och blev småbarnsförälder hade helt
klart sina fördelar med!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Alvin är som inte heller nämnvärt rädd för att ha blivit smittad. Han berättade glatt för david vad han och astrid roat sig med ute och vilka filmer dom tittat, både läskiga och mindre läskiga och att dom ätit morot...men inte ett ord om att astrid blev sjuk. Själv håller jag fortfarande tummarna hårt för att vi ska klara oss. Och även några tummar för att resten av din familj ska klara sig undan det hela.

2011-03-28 @ 21:28:08
Postat av: lisa

hmm..jag skrev en kommentar här nyss men den verkar ha försvunnit spårslöst i cyberspace. får väl se om den dyker upp lite senare

2011-03-28 @ 21:34:17
Postat av: Ida

Åh nej, inte magsjuka nu igen! Jag är så glad över att Harry äntligen äter som vanligt och inte är helt likblek längre.

Jag håller verkligen tummarna för att det bara var lite dålig snö som Astrid ätit!!

2011-03-28 @ 21:39:34
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Tana

Igen.. Stackars Astrid och stackars er, hoppas ni andra klarar er ifrån sjukan. Vi har, peppar peppar, klarat oss länge nu trots all magsjuka som går på dagis :)

2011-03-29 @ 09:12:09
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0