Fan!

"Du kan inte vara här och röra mina saker Hinni,
JAG bakar nu. Faan!"


Inte en av mina stoltaste föräldrastunder nej.

Rackarns unge hör och snappar snabbt upp ALLT man säger.
Det läskigaste med "fan" är att hon i stort sätt alltid säger det
i de "rätta" sammanhangen, när någonting inte riktigt går eller
blir som hon vill och hon blir förbannad. Och sen vet hon
mycket väl om att det är ett fult ord som jag inte vill att hon
använder. Vilket självklart gör det hela lite roligare.
"Föölååt mamma, jag skaa inte säga så. Mamma blir lessen"
säger hon alltid efteråt... med ett finurligt litet leende på
läpparna som säger mig att att hon kanske inte är fullt såå
väldigt ledsen trots allt.

Ozzy och Frida svär i stort sätt aldrig, så att jag hör vill säga;)
Men snyggt då att min 2-åring gör det, klart och tydligt!
Nej nu får jag nog ingen stjärna i mammahimlen eftersom det
utan tvekan lär vara jag som så fint lärt henne "allt jag kan"!


Astrid "skriver läxor", alla sätt är bra utom dom dåliga.
"Femton, sexton, arton, nitton, tjugo, tjugotvå... så!
Nu är jag färdig."

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men så söt hon är ändå! För någon vecka sen satt vi i soffan allihop och jag blev uppretad på nåt och sa "Fan!"(vilket händer då och då om man säger så tyvärr....;)) Leia är som en papegoja och upprepar ALLT man säger och såklart kom det ett "fan" från henne med. K började asgarva och jag spände ögonen i honom, vill ju inte att hon ska tro att hon är rolig eller fatta att det är ett fult ord för då kommer hon garanterat komma ihåg det.:D



Ha en trevlig fredag! Kram på dig

2011-03-11 @ 16:57:40
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Tana

Haha, tokfia.. Saga som inte säger nästintill nått ord riktigt säger då fan hur rent och fint som helst.. Lilla skitungen:)



Har ju glömt att säga att jag fynda eran kniv när vi tog bort hörnskåpet men jag har ett mammaminne, så du vet. Kommer över med den och tar en kaffe till veckan:)

2011-03-11 @ 18:05:15
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: sanna

HAHAH! jag hade nog dött av skratt om jag hade hört det live (får nog inte heller någon stjärna på mammahimlen nej). hon är så frän!!



och den där röda spaden måste ju vara magisk på ngt sätt, charlie är helt BESATT av sin och blir riktigt syyyyr om han inte får ha den överallt.

2011-03-11 @ 20:21:53
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

hahaha Duktig hon är

2011-03-11 @ 20:30:34
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0