Helgen...

har gått i sportens färger.
Rött och vitt för att vara exakt,
stavas även h, o, c, k, e, y!



Hockeysäsongsavlutning med Lulebocup. 5 matcher, 3 vinster i
början och sedan 2 förluster i sluttampen men med otroligt fina
killar som alla gjorde en jätteinsats.



Jo jag kan faktiskt gilla hockey... så länge det inte är synonymt 
med att vara ensammen hemma med tvättning, städning, disk
och matlagning till den ljuva "musiken" av griniga trötta barn
som samtidigt vill ha uppmärksamhet och sedan ska nattas och
pysslas om innan den försvunna hockeyfadern äntligen behagar
att dyka upp!;P 


Litet barn i stooor ishall.

Helt ishallsanpassade är de dock inte ännu våra söta fina små.
Man kan klättra alldeles för högt och gömma sig på alldeles för
många gömställen för att det riktigt ska kännas avslappnande.
Jag släppte lös dem för en kort stund ensammen då jag trodde
att jag hade allt under kontroll för att bara några få minuter
senare få begära backup från en av Ozzys kompisar då Astrid-
barnet inom ett, tu, tre plötsligt befann sig högst upp på läktaren
och jag snabbt i panik greppade tag i lite söligare klättrandes 
lillebror och sprang upp till henne i rädsla av att hon senare
tänkt flyga ner och insåg först där att jag möjligtvis tagit mig lite
vatten över huvudet med inte mindre en två, inte-helt-fjäder-
lätta små barn (utan större vett;) högst uppe på läktaren istället.

Sen tappade vi även bort Astrid en stund i andra perioden av 
en spännande match... now you see her - and now you don´t! 
Men hon var bara och lekte "bakom" läktarna med en liten
grupp andra barn. Skönt när hon blir liiite större så att hon kan
göra sånt under lite mer "kontrollerande" omständigheter. Inte
riktigt att jag vågar släppa henne ensam ännu, just nu är jag
alldeles för rädd och Astrid alldeles för orädd.


SOOOL har vi också haft.
Inte att förglömma.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilka härliga bilder! Sötaste ap(?)hopprepet på sista bilden! Leia låtsas ofta att hon har ett hopprep och snurrar händerna och försöker hoppa. Jag får kanske köpa ett till henne och se om hon får till det!:) Klarar Astrid av det?



Ha en fin dag! Kram kram

2011-03-21 @ 09:04:31
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Christina

Ja en jätte bra insatts av alla killar under helgen.

1:a i sin grupp skall dom vara stolta över. Det var väldigt spännande att se dessa matcher, ont i magen fick jag och trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen....hi hi hi.

Men det är väl så det ska vara.=)

2011-03-21 @ 16:50:21
URL: http://chriby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0