Got stuff to do!

Eller så kanske ändå inte.

Men så trevligt solen skiner ute idag. Jag ser den allt litegrann där ute på andra sidan fönstret och när jag klev upp och cyklade iväg till jobbet strax före 07 imorse så visade termometern redan på 17 grader plus. Sånt måste  man bara gilla när man annars lever betydligt kallare i våran del av landet egentligen alldeles för stor del av året.

Jag jobbar och jobbar och så lite mittemellan surfar jag styleroom och lite annat skoj (men hallå vad alla uppdaterar sina bloggar på tok för sällan nu för tiden, tänk på mig som behöver roas lite om dagarna va!;) och gör långa listor i huvudet på allt kul jag skulle vilja hitta på och pyssla på med. Sen kommer jag för det mesta hem och gör absolut ingenting, kan tilläggas, haha. Men det gör ingenting. Planer måste man ha, det är bra för själen!

D går hemma på semester och busar med barnen om dagarna och sedan på kvällarna kan vi ligga ute i hammocken med myggen och smida kluriga planer om att vi iaf borde köpa hem virke någongång väldigt snart så att vi sedan någon regnig kväll eller kanske möjligtvis ledig liten helg (om sånna nu finns?!?) kan börja bryta loss den gamla fula fasaden på framsidan av huset så att den snygga baksidan en vacker dag kanske kan matcha den nu "lite" osnyggare framsidan. Men hallå tid och pengar och hallå barnvakter!!! Det går lite dåligt på den fronten.
Å andra sidan mår vi inte det minsta dåligt, inte alls och vad ska man väl inte göra om sommaren med sin lediga tid om inte NJUTA. Så vi njuter i massor och skiter i det mesta annat helt enkelt.

Sovrummet står förövrigt där det står. Vitt och snyggt är det med färdiga väggar och färdigt tak, men sen tog det lite stop (igen;) när vi kom till golvvärmen som måste (köpas) läggas och flytspacklas innan vi kan lägga in golv klart och sedan fixa lister och kontakter. För några år sedan så gjorde vi klinkergolvet brevid i datarummet själva, och efter det så röstar jag absolut för att det är något vi nu gärna kan leja bort. Visst gick det bra, men bläh så mycket bängel och nu är det dessutom en betydligt större yta som ska flytspacklas... så nej till det bänglet och sen så försöker jag övertyga (mig själv;) och D om kvällarna att det nog ändå kan vara rätt praktikst att leva lite trångt såhär nu när barnen är små. Vi har bra koll på de stora barnen (som gärna vill vara uppe också efter att vi går och lägger oss) och snudd på lite för bra koll på de små som fortfarande alltså delar sovrummet med oss.
Det är bara sen då jag går ut i vardagsrummet och snubblar runt på en massa leksaker (och annat) som jag verkligen kan önska att vi redan hade ett nytt/till färdigt rum redo att utnyttja. Men den tiden kommer den också. Det går bara inte jättesnabbt.

Vad händer annars då! Ja i helgen blir det Piteå summer games och så ska vi gå på bröllop. Eventuellt att vi också hinner (läs ids) bygga en ny sandlåda till småttingarna. Den gamla i plast som de fick ärva förra året av grannen är nu ganska trasig och saknar helt (undra hur det kan komma sig?;) väsentliga saker som sand. Och det mesta som kan roa lilla rymmaren nummer ett och lilla rymmaren nummer två kan vara värt att prioriteras!

Nu först lite mera jobb.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, du kan då verkligen dra upp dödsargumentet när nån frågar. Haha.. ;)

2011-06-29 @ 20:23:45
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0