The perfect housewife

Igår var D ledig och hemma med barnen och jag jobbade. Kom hem strax efter 18.30 och då stod middagen färdig på bordet, Texas no bean chili, supergott långkok på högrev som hade fått och stå och puttra till sig på spisen större delen av dagen medans min fina husfru hade passat på att rensa garaget på skräp och gården på gammalt ris, cyklat en sväng med småttingarna till Miljögården och tittat på små lammen och kycklingarna, tvättat och hängt några maskiner tvätt, städat upp i köket och vardagsrummet och bakat en plåt med banan och chokladmuffins!

Han är alltså en sååå mycket bättre hemmafru (när han vill) än jag någonsin kommer att bli. Och det får han också väldigt gärna vara, för jag tänker inte!;)





Omväxling förnöjer skulle man väl också kunna tillägga.

... och sen skulle man säkert kunna hävda att det är lite lättare att vara hemma med barnen nu då de bägge två små är väldigt mycket självgående och de dessutom börjar vankas sommar ute. Men vad spelar å andra sidan det för roll?! Jag gillar väldigt mycket både Texas no bean chili och att komma hem till ett städat hem, för att inte glömma glada roade barn och chokladmuffins!


No-shit-chili-rester med ris dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Tana

F är hemmamamma dom dagarna jag jobbar och jag kan inte klaga, jättemysigt att komma hem, barnen sover, det är undanplockat och kvällsmat framme. Däremot får han mer än gärna börja baka som D gör, då blir det perfekt ;)

2011-06-03 @ 06:55:07
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Malin

Det här måste jag visa T så han vet vad som gäller när han är hemma ;)

5 km är inte så fasligt långt egentligen, fast det gör det ju inte mindre jobbigt haha.

2011-06-03 @ 08:58:56
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0