The only way is up

Nope, inte speciellt mycket till gröna fingrar här inte. Det är väl också därför vi kunnat ha blomlådor ute med inte bara fjolårets (nej det vore lite för nära inpå) utan året dessförinnans väldigt mycket döda blommor fortfarande kvar i utan att bry oss allt för mycket. Det är så man lägger ribban lååågt!;)

Så nu kan vi bara bli bättre, och i helgen blev vi riktigt bra. 
Vi är inte riktigt färdiga ännu och det är fortfarande långt ifrån perfekt. Men vem behöver perfekt!
Och som sagt - the only way was up;

Före;


Jag funderade lite i början av sommaren hur det kom sig att vi aldrig tog oss för och fixade några blommor förra året. Sen insåg jag hastigt varför då almenackan påstår att det är midsommar redan nu till veckan.
Tiden går alldeles för snabbt. Mycket snabbare än oss!

Efter;


Det syns inte på bilden men utemöberna som tidigare var bruna skruvade jag isär och slipade, oljade och målade vita då jag var höggravid med Astrid. De är absolut inga dyra utemöbler från början och skulle säkert lönat sig att köpa sprillans nya vita iår då de fått sig några skavanker lite här och där, men då jag redan lagt ner så mycket jobb på dem så är det väl bara att fortsätta. Lite sandpapper och några snabbt dragna penseldrag bara och nu är de är fina igen. Sånt är skoj.

Altanen behöver väldigt mycket inoljas, men då vi fortfarande håller på att byta fasad (ja sånt kan ta tid;) och även kommer att bygga ut altanen i samma veva känns det ganska meningslöst för stunden. Jag drömmer även om en stor och snygg altanmarkis någon gång i framtid. Men det drömmer jag bara om på sommaren så vi märker väl hur många år det tar innan det händer på riktigt...

Före;


Efter;

... less is more!?!


Det som är lite roligt när jag försöker ordna upp lite ute på gården är att jag hela tiden kommer på en massa nya saker som jag plötsligt behöver som jag inte alls tyckt att jag behövt förut;) En eller två snygga skärmar att avgränsa med mot den ljusgråa bilen hade t.ex varit helt perfekt. Daniel påstår att det är en sjukdom själv hävdar jag att det är praktiskt tänkande och design!;D

Kommentarer
Postat av: Tana

Men shit Fia va snyggt det blev :) Wow vilken förändring, du har varit duktig och lite gröna fingrar verkar du iallafall ha för det växer ju ;)



Vi har oxå hållit till utomhus i veckan, målat och planterat, det är kul när man ser skillnaden men mindre kul när man kommer in och ser kaoset som blir när man inte håller efter inne, haha. Man skulle behöva klona sig!

2011-06-20 @ 10:15:18
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så snyggt du ordnat till det utomhus! Rensa mellan plattorna = bläää tråkigt, det ska jag troligtvis göra morgon, blev lite inspirerad av dina krafttag. :D



Kram

2011-06-26 @ 23:03:21
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/sondag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-06-26 @ 23:17:11
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Melissa

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-12 @ 17:18:37
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0