Summer lovin

Jag bara ÄLSKAR sommaren! Plötsligt har man lust och ork att göra nästan hur mycket som helst (och helst gärna samtidigt) men så var det ju det där med tiden också och vissa saker som man inte får/kan (eller borde) välja bort utan bara måste göra. Ibland måste man gå och lägga sig. Och sen måste man kliva upp. Ibland behöver man åka och jobba. Mat är bra att äta lite då och då också men annars, annars har jag massor av planer på olika saker som jag vill göra. Jag behöver lite fler timmar på dygnet bara.

Min fina syster är uppe från Göteborg med världens finaste (och kanske även busigaste;) små snygga kusiner till barnen och självklart vill jag hänga med dom i massor!

Jag vill även fixa klart (så långt det nu är möjligt) på huset. Byta färdigt panelen och måla, olja in bron, slipa pelarna som egentligen borde bytas ut och måla dem snyggt. Jag vill lägga ut plattor vid bodan bakom huset och fixa iordning ett litet utekök till småttingarna (mest till mig, kanske inte så mycket till småttingarna egentligen;) så just nu håller jag på att slita rötter till förbannelsen från de dumma buskarna som stod där innan. Sen vill jag också bygga egna blomlådor och odlingsbänkar (till D, jag odlar verkligen ingenting själv) och gärna även fixa ihop en snygg nummerskylt till huset typ med plexiglas (men mest troligt så sprayar jag nog bara den gamla fasadsiffran vi redan har).
Jag skulle hemskt gärna vilja bygga ut altanen (men det kommer INTE att hända i år nej) och så har jag också någon hylla och lite andra möbler jag skulle vilja måla och även fixa på med lite småfix inomhus.


Det tar sig, det tar sig. Nu är väggen under carporten nästintill färdig. Nya brädorna är på plats och jag har målat första varvet med den riktiga husfärgen. Oh how lovely!

Lite semester hade jag dock inte tackat nej till. Roliga resor eller bara härligt stugmys med familjen.
Nu jobbar jag ju bara 80% med lediga måndagar hela sommaren så lite minisemestertid hinner vi få tillsammans iaf känns det som, även om jag gärna hade tagit mer, mer, meeer.

Igår åkte D och barnen upp till farfars stuga och sov över medans jag själv hängde på jobbet och sen åkte hem och målade resterande delar av köket vita innan jag avslutade kvällen på topp hos världens bästa mamma med mina superfina systrar och kaffe och kaka till Morden i Midsummer.

Sånt kan man inte klaga på heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0