Men åååhhh

Strålande sol och härlig sommarvärme ute idag.
Behöver jag ens påpeka att det suger att jobba. Inomhus. Hela dagen.

Tog en promenad ute på lunchen och luktade på sommaren lite, kom tillbaka in sen efteråt och luktade svett. Svett är väl härligt! Mera svett till svenska folket.
(Fast ja liiite mysigt är det också att det börjar mörkna ute om kvällarna och man snart kan börja tända ljus och mysa under filatar).

Våran köksmarkis ligger för stunden nere på marken då vi håller på och fixar och trixar med renoveringen - man vill inte mysa under några filtar ännu kan jag lova. När jag gick och la mig igårkväll(natt) visade kökstermometern 17 grader ute och 27 grader inne. Kanske inte så mycket mera svett till folket då nej. Men ändå, ogilla att frysa (och jag fryser för det mesta!).

En dagens outfit då man får klura ut något att cykla i till och från jobbet utan att svettas ihjäl
... och sedan inte frysa ihjäl i då man sedan sitter still 8 timmar i lokaler som inte riktigt gillar att svettas lika mycket som jag.
Brrrr.



Och idag har jag köpt svart färg till elementet i köket.
Men att jag har.
Och så vit färg till en liten hylla som ligger (hänger uppe i garaget) i en liten stuga långt borta på landet och bara väntar på att bli min. Och jag väntar också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0