Lovelyness

Två dagar med bubbelbad, bastubad, utomhussimning,
champagne och all annan möjlig relax och lyx man kan
tänka sig och det känns som om vi precis återvänt efter
minst en vecka av underbar honeymoon
... utan giftemål då;)

Vi började torsdagen (min födelsedag:) med att strosa
igenom Ikea och luncha där i lugn och ro.
(Första gången vi/jag sen kommit ut ur den butiken med
inget mer än bara handdukar för 198kr totalt i kassen!).
Efter det checkade vi in på Cape East och svidade om
till badkläder.


Det är inte ofta (läs aldrig) jag byter om till bikinin
innan jag sen drar på mig badrock och foppaskor 
och stegar ut i -12 grader, snö och snorblåst
... men man är väl norrbottning!
(väldigt väldigt långt inne, dock;)


Vi bodde i en svit i huset lite ovanför själva spadelen
så vägen till bastu, bubbelpool och annat gick genom
kyla, is och snö.


"It´s a f*ck me room!"
Våran svit på hotellet.

Bilder från Cape East hemsida;

Torneådalstortyren (jag gillar deras namn), en stor
bastutrappa som blev varmare och varmare ju högre
upp man klättrade. Ledde även upp till takterassen
med en liten utomhuspool, loveseat och några andra
små pooler, finska bastun och min absoluta favorit;
den rosa ångbastun.

 
 

När man kom in i själva anläggningen så fick man
en varm välkomstdrink och en egen bastubytta
innehållandes lite spa-produkter och ett program
att själv köra igen med bl.a handkräm att smörja
på sig i stenbastun, fotssalt till fotbad, ansikts-
mask att ha i ångbastun och helkroppspeeling. Jag
skippade vissa punkter på programmet såsom att
doppa sig i "isvaken" och nr 15 som var att skubba
/massera in kroppen med isbitar, skip, skip!
Annars kände jag mig ganska modig som vågade
mig på dunderduchen som gick ut på att dra i en
kedja och släppa 100 liter 4 gradigt vatten snabbt
över sig. Upplevelseduscharna var också något
alldeles extra även om jag fegade och höll mig till
det tropiska regnet och lite småmodigt en mix.
"Atlantic storm" är ingen knapp jag gärna trycker
på iklädd bikini, olika färger, former och ljud av
iskallt har jag redan ofrivilligt fått uppleva nog i
mina dar!

 
Choklad, jordgubbar, kex med ost och hjortron
till Champagne på rummet.

Två dagar och en övernattning borta och vi har ätit 
som för en hel vecka... eller två. Toppat med en
5 rätters gourmemiddag (för mig som annars brukar
skippa förrätten till förmån att orka äta både varmrätt
och efterrätt). Så mätt har jag nog faktikt aldrig varit
och då fick ändå Daniel ställa upp och äta små delar
av rätt nr 3 och stora delar av rätt nr 4 för att inte
vara pinsam och lämna mat innan jag kämpade mot
kräkreflexen med den sista och underbara efterätten. 
Smått plågsamt stundvis ja, men helt klart värt det
ändå, haha!




Tack så mycket Älskling!:)

Cape East var helt fantastiskt (även om sällskapet
såklart var det mest underbara). Jag kan absolut
tänka mig att åka tillbaka både en och två gånger.

Fredagen spenderade vi förmiddagen i relaxen innan
vi  packade in oss i bilen, stannade för en kaffe på ett
mysigt litet kafè i Haparanda innan vi åkte hem mot
Luleå och ishallen för att hinna se Ozzys hockeymatch.
Spännande, rolig och jobbig match att se men de
vann tillslut rättvist trots att de andra laget hade en
helt fantastisk målvakt. Hoppas också att allt gick bra
för den stackars killen som fick bäras ut på bår efter
en tackling. Det är sånna gånger ishockey som sport
känns lite extra läskigt!
Sen middag på korvgubben innan vi slutligen kom
hem till de små söta huliganerna.

Jag skulle vilja säga att jag nu ä utvilad fram till
sommaren minst, men helt ärligt känns det just nu
nästan mer jobbigt än lätt att snabbt vara tillbaka mitt
i kaoset igen. Jag tror bestämt att jag behöver spa:a
mig lite mera!;D


Kaffe och kaka på Nya Konditoriet.

Kommentarer
Postat av: Anna F

men oj så fantastiskt, dit vill jag också...

2011-01-08 @ 14:22:36
Postat av: Ingela

Men ååååh så underbart och lyxigt! :)

Och vilken hot mama i bikini!

2011-01-08 @ 14:42:19
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka uuunderbara dagar, måste ha varit som en dröm! :D Kanske man skulle satsa på nått sånt innan bebisen kommer? :P



Och vad SNYGG du är!!

2011-01-08 @ 14:56:49
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Malin

Ååå vad mysigt! Lite annat än vår biokväll :)

2011-01-08 @ 21:51:45
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: erica

Underbart mysigt! Det hade inte suttit fel med en sådan weekend!

2011-01-08 @ 21:59:18
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Maria

SNYGGING!!♥

Man kan säga att du hade en grymt lyckad födelsedag;)

Ser helt underbart ut! Vilken LYX!!:)

2011-01-08 @ 22:01:31
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Cape East

Hej Sofia.



Tack för en fin recension av vår anläggning. Hoppas du kommer åter igen.



Med vänlig hälsning

Cape East

http://www.capeeast.se

2011-03-01 @ 08:57:07
URL: http://www.facebook.com/CapeEast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0