Thinking about it

Idag har jag och Lisa haft en väldigt stressig dag...


... NOT!

Te och mörk choklad, pepparkakor och med varsin filt
i soffan till Eat Pray and Love (eller något liknande). 
A1 och A2 som busade på förskolan, Hilding som körde
litet lyxbarn och bebis Helge som var hemma med
pappa. Ibland har man det nästan olagligt bra!
Men det gäller att passa på.

Nu är Daniel på arbetsmiddag, Ozzy på hockeyträning
och Frida på basketträning och jag håller på att göra
middag medans busunge 1 och 2 river ut kökslådorna
med trasiga spärrar och jag har börjat fundera lite 
smått på hur tusan vardagen ska gå ihop sedan då
även jag jobbar. Hur gör folk?!

Jag skulle gärna kunna tänka mig att jobba 80% (eller
ännu mindre;) men i dagsläget är jag glad bara jag får
ett jobb. Möjligt att Daniel kan gå ner i tid annars eller
dela upp och jobba hemifrån på kvällstid för att kunna
sluta tidigare om dagarna, men säkerligen inte varje 
dag. Jag gillar föräldraledigheten mer och mer just nu,
även om jag samtidigt är lite småless över att gå 
hemma.

Klurigt det där, tur att jag fortfarande har pyttelite
rosa bubbla kvar att gömma mig i för ett litet tag till!

Kommentarer
Postat av: Maria

Lät som en härligt soft dag:)



Ja men eller hur, en riktig bitch!;)

Där är det nog någon som har gjort fel yrkesval.Huh!!

Från det ena till det andra så lät det som en MYCKET bra idé att överrösa dom små med uppgifter

för dom älskar ju att hjälpa till med olika sysslor.

Ja det ska jag anamma!:D

Njaa lampan är beslutsångest;P

Det blir nog den men vilken färg den ska vara har jag ingen aning om. Svart är snyggt,matchar kökslampan bra och ger mysigt sken. Men samtidigt börjar det mesta vara väldigt svart här hemma nu haha..dessutom är ju vitt också väldigt snyggt och fräscht.Passar till allt. Och det ger garanterat mer och bättre ljus ja..

Beslutsångest i högsta grad JA!;)

2011-01-14 @ 11:20:20
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0