Underbart är kort

Sent igårkväll efter hockeyn kom D hem glad i hågen och
berättade glatt att han ändå ska vara med och fortsätta
som ledare säsongen ut.
Men vad f-n älskling! Det är väl på inga som helst sätt bra
nyheter, tyckte jag som precis insett att MITT liv skulle bli 
både bra mycket enklare och framförallt roligar om det
inte vore för all jäva hockey som i stort sätt alltid betyder
att det är jag, jag, jag som måste roa och övervaka,
mata och bråka med lilltroll 1 och 2 i x antal av massor
av timmar då det tydligen är heelt j*vla omöjligt att
packa med sig smått tillsammans med trunken då man
ska stå på is och skrika i båset.
Men grattis för att det är precis vad han kommer att få
göra iallafall!

Sa jag att Ozzys lag tränat måndag, tisdag med uppehåll
onsdag (men då tränar målvakterna) träning torsdag,
fredag och sedan match både på lördag och söndag.
Är det bara jag som tycket att det är helt sinnesjukt!?!

Vart f-n är våren?!?

(JA, detta är ett klagoinlägg)


Kommentarer
Postat av: Christina

Jag förstår att det inte var så glada nyheter för dig, men för oss andra är det en jätte glad nyhet. Men jag håller med det är j-vligt mycket träningar denna vecka och det är sinnesjukt kan jag också tycka.

Förstår inte riktigt tanken med att ha så mycket på en och samma vecka.

2011-01-19 @ 11:38:26
URL: http://chriby.blogg.se/
Postat av: Lisa

Mäh så kan han ju inte göra! Du får gå i strejk! Och ja så mkt hockey på en vecka ÄR sinnessjukt. Alvin ska så aldrig få börja med den sporten.



Vi får börja planera in barnfria kvällsfikor flera kvällar i veckan så får vi se hur han löser det :-)

2011-01-19 @ 13:19:57
Postat av: Caroline

Det är helt galet mycket träning! Det brukar ju ta en hel del tid både före och efter träningarna med och inte bara tiden man faktiskt gör någonting fysiskt. När jag höll på med voltige (en hästsport) så hade vi sju träningar på sex dagar - varje vecka. Min syrra tränade nästan alla dagar i veckan hon med men på annat håll. Fattar inte att mina föräldrar orkade och hann skjutsa och greja! D får väl ta med småkidsen på ett par träningar i veckan och stänga in dem i båset tillsammans med sig så du kan andas ut ett tag.;) Kram på dig!

2011-01-19 @ 13:37:15
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Ingela

Fredrik vill att Texas ska börja med hockey och jag tänker bara nej, nej, nej FAN heller!

2011-01-19 @ 14:23:52
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Annika

Vi är glada...:) Kul att han kunde ändra sig och stanna kvar! Men jag håller med om antalet träningar och egentligen kan man ju säga att dom har 9 träningstillfällen den här veckan eftersom dom utöver ispassen har fyspass tre dagar...GALET...

2011-01-19 @ 19:58:37
URL: http://vialno.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är sinnes sjukt rent ut sagt, men det verkar inte vara nån förälder som varken klagar eller ifrågasätter det.... Alice går ju konståkning och de skulle börja träna 3 gånger i veckan nu efter jul.. Nä du sa jag, hon är 6 år och ska inte elit tränas redan nu. Så hon går bara en gång i veckan denna termin.(hon vill det själv också) De är ju vi föräldrar som måste reagera när det blir för mycket. De ska ju hinna med läxor och kompisar också..

2011-01-21 @ 19:24:00
Postat av: Anna F

Glömde fylla i att det var jag som skrev föregående inlägg =)

2011-01-21 @ 19:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0