Pang!

Min rosa och väldigt fina föräldraledig-hemma-på-lite-
halvobestämd-tid-med-bebismys-bus-och-snor-och-
mjukisbyxor-hela-dagen-lång-som-matchar-tröjan-med-
kräkfläckar-bubbla håller på att spricka och verkligheten
börjar lite smått att komma ifatt.

Inte helt fel det heller, men det känns fortfarande lite
halvsorligt då det var en väldans fin bubbla att befinna
sig i och som aldig kommer att komma igen.

Astrid har varit första dagen på dagis efter nästan en
månad hemma med jullov, glad som en liten lärka ville
hon sen mycket hellre leka med dockor och lägga 
pussel än att gå hem med mig sen då jag kom för att 
hämta henne. T.om Hilding, min pyttelilla bebis;) börjar
visa smått intresse för att stanna kvar med barnen och
de härliga fröknarna då det är dags att ta på sig mössan.
Det har han dock inget för eftersom han är min tills i
mars!;P

Hela förmiddagen och stora delar av eftermiddagen har
jag suttit framför datorn och försökt att få ihop ett cv
och något personligt brev som inte låter helt kokobello.
Största kluraren var att försöka få min lärarexamen att
se snygg ut tillsammans med mina jobberfarenheter
från skola, förskola, äldrevården och omsorgen då jag
sedan helst vill söka jobb inom något heeelt annat
område. Kokkobello händer rätt lätt då!

Kokkobello händer dessutom ännu snabbare med en
liten klåfingrig som gärna trycker på datorn
avstängningsknapp vid tillfällen man inte önskade.
-Sitt här snällt och lek medans du ser söt ut, fungerar
bara på tv och i filmer!

Kommentarer
Postat av: Malin

Cv och sån skit har varit min kvällssysselsättning..blää. "Hej, Jag vill inte längre "bara" vara mamma. När kan jag börja?" eller "Hej, Jag minns knappt vad jag utbildat mig till. Jag vet dock hur man torkar snor och har fått in en väldigt bra teknik för blöjbyten." Det borde väl resultera i ett toppjobb;)

2011-01-11 @ 21:44:10
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Malin

Cv och sån skit har varit min kvällssysselsättning..blää. "Hej, Jag vill inte längre "bara" vara mamma. När kan jag börja?" eller "Hej, Jag minns knappt vad jag utbildat mig till. Jag vet dock hur man torkar snor och har fått in en väldigt bra teknik för blöjbyten." Det borde väl resultera i ett toppjobb;)

2011-01-11 @ 21:57:37
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0