Hur svårt kan det va?!

Ja, hur svårt kan det egentligen vara det här med att
lära sig att köra bil. Jag känner massor och då menar
jag verkligen MASSOR med människor som gör det
varje dag, hur lätt och bra som helst... och helt ärligt,
alla är inte ens speciellt  "brighta" heller!;)
Men jag säger då det, alla ni som redan har körkort;
F*N VAD BRA NI ÄR!

Allvarligt.
Jätteduktiga!
Jag kanske inte är är totalt värdelös på att köra bil,
men "we got a looong way to go"... om vi säger så.
Det sägs ju att kvinnor är betydligt bättre än män på
att göra flera saker samtidigt... men njaaaa, isånnafall
känner jag mig rätt så manlig för tillfället.
Hursomhelst, idag har jag varit på min andra körlektion
och fått träna på att accelerera och växla upp och ner
med lite miljötänk och bromsa mjuuukt (återigen, hur
svårt kan det då inte vara att stanna en bil utan ett
j*kla litet ryck?!?)
Måste dock erkänna att det är pyttelite roligt att köra
bil också, även om det fortfarande mest är väldigt
läskigt!

Annars har jag och Lisa hunnit premiära oss med ett
mysigt simpass nu på kvällskvisten. 36 st längder
pallade vi med innan kroppen ville litegrann gå sönder,
40 längder blir det nästa gång men oh my så mycket
jobbigare det är att simma än man först tror.

Nu ska jag gå och käka en massa mackor och dricka
varm choklad, såfort som Astrid somnat och slutat
sjunga;

"Na-nana-nana-naa, Oskar är en bajsunge!
Na-nana-na-naanaa, Oskar är en bajsunge!"

Ja, vi har som fina vaggvisor i denna familjen. Vissa
av oss iallfall.


Förra veckan fick jag värsta fina presenten av Fridan
som hon snitsat ihop en pysselkväll hos sin stora
pysselidol Lisa H. En "I love you" påse full av skum-
tormtar och guldpengar.

På kärlek blir man rik helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Näst efter kidsen är körkortet min absolut största bedrift i livet!!! På allvar! Det klår allt jag någonsin kommer att göra som utmaning och med den mentala uppförsbacken det var att ta det så känns det så förbaskat fantastiskt att ha det så I understand you!

2011-01-27 @ 20:37:48
Postat av: Tre ungar och bebis i magen.

Tror inte jag hade klarat ta om mitt körkort idag faktiskt:) jag tycker DU är duktig! Lycka till!

2011-01-28 @ 06:04:24
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Lena -Chokladmamman

Jag ska också försöka ta körkort snart men jag tycker det är jättetråkigt att köra bil och läskigt också. Det var lättare när man var 18, jag ångrar så att jag inte tog körkort då.

Lycka till!

2011-01-28 @ 09:55:10
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Postat av: Maria

DU är grymt bra som har kommit igång med körkortet!!

Jag tar mig inte ens för att skriva in mig på körskolan. F-n man skulle ha tagit det första gången man började, för sisådär 12 år sedan! Jösses;)Blir bara fegare och fegare för varje år. Men nån dag SKA jag också ha körkort som alla andra lyckligt bilkörande människor;)



Haha..känner igen dom visorna:)

Våra små killar sjunger den till varandra varje dag, typ 50 gånger om. Fast det brukar vara bajskorv på slutet istället för bajsunge;)

Ediz sjöng den för härligt igår kväll för att reta Emin utan att förstå att han egentligen bara förolämpade sig själv;P

Na-nana-nana-naa Emin har en bajskorv lillebror...

Vilket inte Emin heller riktigt förstod och blev skitsur..hehe knasungarna;D

2011-01-28 @ 10:01:19
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Caroline

Gud vad duktig du är som tagit tag i körkortstagandet! Själv fegar jag fortfarande fast min pappa köpt en gammal liten golf som jag och syrran får övningsköra med. Jag kommer på så många ursäkter - "vem passar barnen, det är för mörkt, det är för halt, det är andra bilar på vägen, jag vill inte dö" osv. Men man måste ha det med två barn och bor lite off tyvärr... Ska bli kul att följa din väg till körkort om man säger så!;)



Kram

2011-01-28 @ 11:02:03
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0