Helgen

Lite internet- och mobillöst i söndags och vi hade det ändå
väldigt trevligt. Var en sväng på badhuset på förmidagen,
Daniel roade kiddoz och jag hann motionera mig några
längder... bara för att hålla träningsvärken jämn och
konstant;) Astrid och Frida hann vara på kalas, värsta
stora lilltjejen som vinkade "hejdå mamma" och "hejdå
pappa" innan hon glatt promenerade iväg till grannarna
själv med storasyster och ett paket till födelsedagsbarnet
under armen.


Fina Daniel har stekt plättar som han serverat med
bär och hemmagjord glass som sånna som jag inte
ens kan uttala namnet på.

I lördags var vi i kyrkan, händer verkligen inte varje
helg men är det dop så är det. Skönt med barnvänliga
kyrkobesök med massor av andra barn då Astrid
staplar och bygger höga torn av alla psalmböcker hon
kan hitta (snotta) och Hilding klättrar runt på stolar,
flirtar med lämpliga lekamrater och pratar Hildingska
som låter "Ääääääääägaahhhh" jättehögt.


Astrid läser psalmer.


Första grejjen Hilding uppmärksammade i lekrummet
sen till dopfikat var en jättestor sopbil som var helt
fantastisk.

Efter dopet och massor av gott fika kom mormor över till
oss då jag och Daniel begav oss vidare mot Lulsundet och
en lyxig trerättersmiddag med tillhörande stora mängder
av vin (och en del annat alkoholhaltigt) och det slutade
med att vi grillade red hot chorizo mitt i natten ute i en
eldkorg på gården hos Håkan och Elin.


Att jag sen dricker vin hör verkligen inte heller till
vanligheterna, men ska det va så ska det va!

Skönt med en slö söndag på det sen.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som en mycket trevlig helg! Jag önskar att vi inte hade grannar så tätt inpå så att vi kunde grilla korv över öppen eld. Det smakar ju bra mycket godare!:D



Kram kram

2011-02-01 @ 09:52:42
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0