Yeah yeah

Så var det väl då en sån där rolig variant på magsjuka som flyttat
in i vårt hus och tyvärr verkar ha som ondskefull plan att no mercy
köra över oss allihopa. Jaha. Varför känns detta aningens bekant,
kan det möjligtvis vara för att vi redan been there and done that
en gång förut!?! Jaja, det kunde ju varit värre.

-30 grader kallt ute idag så det går iaf väldigt snabbt när man
vädrar;) Igår då Astrid tog över kräkandet (efter lillebrors light-
variant i lördags) med en 6-7 spyor på olika ställen i huset (ja det
är betydligt enklare med magsjuka personer som håller sig stilla i
viloläge;P) så slängde jag bl.a ut alla våra sängkläder på vädring
ute i snön på altanen samtidigt som jag försökte sanera huset på
äckliga baciller och jaga efter kräkfröken som först mot efter-
middagen kroknade och gick med på att hålla sig i viloläge i soffan.
Kul då när jag sen kom på att jag glömt ta in sängkläderna igen
lagomt till det var dags att gå och sova... nybäddat, ja men en
smula kallt.



Alla Hjärtans dag igår så på kvällen bakade Frida jättegoda
hjärtformade kladdkakemuffins som hon serverade med grädde
... och sen spydde bagerskan själv det första hon gjorde imorse.
Yummie! Men kanske inte helt oväntat heller. Ska jag ändå
kräkas så kan jag lika gärna göra det med lite kladdkakemuffins
i magen;) 


"Ligga mamma knä och stryka ryggen"

Stackars Pumlan är fortfarande dålig, fast idag verkar hon inte
kräkas iaf. Ringde och sjukanmälde inte mindre än tre barn imorse,
en som kräks, en som redan har kräkts och en som mest troligt
kommer att kräkas. Mina och Daniels odds ser väl inte allt för ljusa
ut för stunden, men man kan inte ha roligt jämt!

Kommentarer
Postat av: Tana

Peppar peppar ta i trä men här är det bara F som kräkts och det gjorde han i fredags. Jag hoppas vi andra klarar oss utan men vågar inte hoppas för mycket än:)

Krya på er!

2011-02-15 @ 11:56:51
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch och fy för kräksjuka:(

Hoppas ni kryar på er snart!



Fia du som säkert kan nova star;)

Jag tänkte beställa deras nya snygga t-shirts med peace-märket till barnen. Men grubblar på vilken storlek jag ska ta till Emin?

104-110 eller 120-130? Han brukar ha stl 110-116.

Vad tror du?:)

2011-02-15 @ 13:38:55
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0