"Hejdå kräket"

Astrid har varit rätt hängig idag fortfarande, inte helt konstigt då
hon som i vanliga fall äter som en myra de senaste dagarna inte
ätit speciellt mycket överhuvudtaget, och det lilla hon fått i sig
snabbt kommit ut igen någon annan väg.
Det är också klurigt att veta vad man ska försöka stoppa i henne,
flytande föda och det mesta som är milt för magen vägrar hon i
sten att ens smaka på så lite russin, en halv isglass, lite spagetti
två bananer och en hel del juice och äppelbittar är väl ungefär
vad hon har levt på hela veckan! Idag har hon dessutom sovit
en lång stund mitt på dagen (väldigt tydligt teckan på sjuk Astrid)
och när hon väl vaknade sa hon att hon ville att jag skulle mata
henne gröt, vilket jag började göra tills hon kaskadkräktes över
hela köksbordet!
Oh glory days. Tänk, det känns som om det var alldeles nyss
som jag torkade och skurade kräk sist, tssssss!;P

Hursomhelst så verkar det iaf ha vara en "bra" kräka, om det nu
verkligen finns några sånna. Efter den har Astrid nämligen kvittrat
runt här hemma precis som vanliga Astrid igen, åh så jag saknat
henne♥ Nu går munnen för fullt i ett och hon har även hunnit
klämma i sig välling, mera juice och en halv tallrik med flingor och
youghurt, utan att det hittills varken kommit upp... eller ut.

"Nu slut kräk, inge mera kommer nu",  "Astrid är hungig, jag är
jättehungig", "Kom leka affären mamma", "Och hålla den och
leka där ... åhhh waoow har du köpt den? Åh vad fin!", "Nu måste
vi bygga torn",  "Tadaaa"...
"Jag orkar inte sova mamma, jag måste leka nu!"

Ja, jag märker det. Men det gör ingenting. Har man varit sjuk
och mått pest får man faktiskt stanna uppe och leka så länge
som man bara orkar sen när man äntligen börjat må bra igen!:)




Hjärtat men "ont i pannan" tidigare idag. Som tur var så
gick det över med ett plåster och lite nagellack.

Kommentarer
Postat av: Tana

SötAstrid:) Hoppas ni andra klarar er nu så det är slut på kräk;)

2011-02-18 @ 07:32:48
URL: http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Malin

Så söt med plåstret! :) Fattar inte var de får sin energi ifrån! Och ja, gissa om jag var glad att T inte hunnit åka nånstans när det här hände. Jag vet inte vad jag hade gjort annars. Det är ju helt omöjligt att ta hand om 2 små när man kräks själv i flera timmar. Nu är det "bara" sanering av hemmet som återstår :)

2011-02-18 @ 12:04:38
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0