Och en lördag

Klev upp just efter 06, bara för att det är så himla roligt... eller nåt. Tycker vissa av oss iallafall. Käkade frukost och gick sedan över till mormor och pratade, busade och fikade. Matade storebror innan hockeyn och promenerade sen upp till Ica för att hämta ut Astrids "nya" vinteroverall, (it´s to-die-for!), totalpunka på vägen dit som gjorde vägen tillbaka vääääldigt lååååång. Men vem har bråttom. Glass och godisklubba på kiosken som mutor för två fint promenerande barn hemmåt, Hilding a.k.a ett steg frammåt, två åt sidan och sedan tre eller fyra bakåt. Tack och lov var Frida med mig och hjälpte till att valla in fåren. En superbra grej med Hertsön också är de underbara gångstigarna, från centrum och hela vägen hem utan att passera en endaste liten bilväg, om man nu absolut inte vill. Stannade till i en av lekparkerna och gjorde av med lite överskottsenergi, somliga av oss har sån, dessvärre ofta inte jag. Sen tunnlarna, där kan man också roa sig länge. Hemligheten tycks vara att skrika allt man kan och sedan skratta och dansa okontrollerat till sitt eget eko.


Hemmåt kom vi ändå fram någongång tillslut, huliganerna tog en powernap bägge två och jag och Fridan stekte ägg och tog en myskväll, sådär härligt mitt på dan som man förut innan man fick barn kunde ta sig lite närsomhelst. Upp och hoppa, ut och grejja, Daniel kom äntligen hem och underbar kräftsoppa till middag. Inför nattning av några små och tänk bara tänk om den förbaskade lilla kontrollen som gör att bioduken kan gå upp och ner skulle kunna dyka upp helt magiskt så att vi skulle kunna se någon av de många bra filmer som precis har kommit stort, häftigt och coolt!

Men å-så-störigt att den bestämt måste vara som bortblåst! Såååå stort bor vi faktiskt inte, men en jäkla massa grejjer har vi och små barns "bra-ställen-för-viktiga-saker-förvaring" är superhimlaj*vla svåra att hitta!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahaha, för eran TV är ju inte alls nog stor för att titta film på ;-)

Skitsnygg shopping förresten! Måste nog också ha ett par såna svarta byxor

2011-08-28 @ 08:13:46
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Malin

De är verkligen to die for de där overallerna oavsett färg tycker jag. Skulle lätt kunna köpa en av varje färg om jag hade pengar till det och om jag kunde hitta en bra motivering till varför barnen behöver typ 5 overaller vardera ;)

2011-08-28 @ 08:41:13
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0