Me and Mr Jones

Luleåkalaset. Lördag.
Jag visste inte att jag överhuvudtaget gillade Tom Jones förrän jag hörde några låtar från hans senaste platta för bara några månader sedan och efter det har jag cyklat med "what good am i", "burning hell" och "did trouble me" i öronen i stort sätt hela sommaren...
MY GOD!
Den mannen vet verkligen vad han gör!
Mustasch var bra, jättebra inget snack om saken men fortfarande var det lätt mr Jones som totalägde kvällen.
Men fy f-n vilken stencool människa!

Jag vill också vara Tom Jones när jag är 71år!
(och jag vill vara Tom Jones när jag är 41år, 51år och 61år!)



Kan hända att vi sänkte medelåldern på publiken en aning med bara våran närvaro under "Tjuren från Wales" spelning ... men det tog vi snabbt igen i pensionärspoäng genom att bli dumpade av D: mamma (som dök upp ensammen som från ingenstans för att även hon kolla in mr Jones) då vi inte hängde på att tränga in oss längst framme vid scenen och då vi senare strax efter klockan 01 gäspandes bestämde oss för att börja cykla hemmåt för att gå och sova innan kalaset ens var slut!
Jag käkade betydligt mer munkar än jag drack öl medans D förtvivlat försökte finna ett öltält som saknade milslång kö innan utdelning och första timmarna i morse spenderade vi i soffan (till småbarnens bus) tokbakis i soffan... fastän vi inte ens var fulla igår. Men hur är sånt ens möjligt?!?

Men ja, det var en riktigt riktigt rolig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0