Pojkar pojkar

Jahapp. I år premiärar vi med bråk om cykehjälmen, men det spelar
ingen roll, för den ska bara på! Jag skiter lite (eller väldigt mycket) i
att jag är skenhelig och inte ens äger någon själv. Men jag är väldigt
mycket över femton år och framförallt, JAG bestämmer! Ozzy
däremot bestämmer INTE! Livet är orättvist, jaja, inget nytt med
det direkt.

-När jag blir arton ska jag flytta hemifrån och bestämma ALLTING
själv! Och du kommer inte att få bestämma NÅGONTING! Haahaa!


Jag kan bara inte låta bli att le.
Varför känns det här väldigt bekant?!;)
Det bästa nu bara är att det är jag som är på vinnarsidan.

-Jag kommer ALLTID att bestämma Oskar. Alltid, alltid och det finns
ingenting du kan göra åt saken. Även om jag blir hundra år och du
då är 80 år och gammal och skrynklig så kommer jag att komma
där med min rullator och peka och säga vad du ska göra ändå.
Grattis! Moahahahahaaaa!



Pojkar pojkar, smått bängliga men ack så söta.
Både stora som små.


Stackars lillebror äger inte någon cykelhjälm ännu,
men det ska vi snarast åtgärda.

Idag har lillebror fortsatt sin inskolning på dagis, fast med pappa
och själv har jag haft en riktigt lyxig dag på stan alldeles barnfri
(nej, Frida räknas inte med som barn i det här sammanhanget).
Bra hade det gått iallafall, han var glad för det mesta, sen blev 
han lite less och la sig ner på rygg och stirrade upp på himlen 
och sen var han glad igen.
De grillat äpplen ute på förmiddagen och att Daniel hade blivit
bjuden på supergott kaffe kokat över öppen eld.
Ja det var väl typ det.


Kommentarer
Postat av: Annika

Victor och jag har oxå haft hjälmdiskussionen...det slutade med att han drog mössan utanpå hjälmen, den var sååå ful, sa han... Inte vet jag om det blev vackrare direkt...:D

2011-04-21 @ 08:52:52
URL: http://vialno.blogg.se/
Postat av: Ida

Här är vi också stenhårda i hjälmdiskutionen. Cykeln kan få bo i förrådet har jag sagt, har man ingen hjälm får man inte cykla. Och jag har samam skenheliga inställning och äger ingen hjälm själv.

Lillasyster är dock tjurigare än storebror med hjälmen, jag undrar hur det blir när hon är 11?

2011-04-21 @ 12:38:42
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Soppa

Tack och lov har inte Fippe sagt nått om hjälm. Men jag ska erkänna att här har både mamma och pappa hjälm när vi är iväg. Så han vet väl att det är lönlöst

2011-04-21 @ 23:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0