Sommar och sol

Minus sommar då.

Dumma febern fortsätter att bekymra lillebror i vågor, men den
lilla storasystern skulle jag nog våga mig på att friskförklara.
UNDERBART väder ute i dag så vi klarade av att hålla oss inne
ungefär till klockan 10.00, sen bestämde jag att orkar man busa
och riva ut så orkar man gå ut, feber eller inte feber. Så så blev
det och ingen var nöjdare än de två små som mest troligt hade
kunnat bo ute nu när våren äntligen har kommit för att stanna.






Om det var solen eller Ipren som gav energin är jag osäker på
men hela förmiddagen ute var Hilding hur glad och pigg som
helst. Efter lunch och sovvila kom dock febern tillbaka igen.




Astrid har varit mer jämnt speedad hela dagen;)


Vatten- och snölek ute på gården.
Observera GRÄSET, halleluja!


Mellanmålspaus i hammocken.
Skattade lite för mig själv då jag satt där brevid och kom
att tänka på att hammockdynorna till sommaren är vita(!).
Haha, hur tänkte vi där egentligen va!?


Det egentligen ganska facinerande att det är feber han har
- och inte magsjuka!

Själv passade jag på att skotta fram altanen helt och klippa ner
en av magica-de-hex buskarna som står utmed altanen så att
man kan gena över altanen för att ta sig till sidan av huset
istället för att trampa runt genom snön som fortfarande ligger
kvar på vissa ställen. Fyndade mig för övrigt en hel sandlådehink
full på kattskit när jag Hilding-säkrade terrängen, tydligen är den
sidan av vårat hus en väldigt populär katt-toalett, how lovely!
Säkert bra för gräset men med en son som käkar allt (ALLT) tar
jag gärna inga onödigt dumma risker.

Och påtal om söner så fick vi även en "fin" present av den största
av dem igår, dock något oönskad och säkert inte billig!


"Jag bara knackade..." var i stora drag förklaringen han försiktigt
kom hemdragande med smått illamående och med darriga händer.
Öhhh, i think maybe not!

Nu har vi då en framtida plan på att byta ut ytterdörren i köket till
en betydligt snyggare helglasad altandörr, eftersom det är endast
det vi använder den till... men det var som sagt I FRAMTIDEN, lite
längre fram än såhär.


Nåväl, andas in och andas ut. Vad gör väl lite glas om hundra
år?! Jag väljer att sitta i min favoritgunga istället med en kopp
te och fantisera om allt snyggt jag vill göra ute på tomten och
på huset (och inne i huset med för all del;).


Nya snygga brickbordet från Ikea. (Tack Lisa! du får pengarna
nästa gång vi ses bara du påminner mig;) Och jag har sååå
mycket mera fint på min allt för långa men ruskigt snygga
önskelista (med betoning på önska).
Sommar och sol är allt bra nice!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken otroligt härlig gunga! En såb har jag velat ha länge men vi har tyvärr ingen passande plats men hos er satt den finfint. Snygga utemöbler i övrigt med!:)



Kram kram

2011-04-13 @ 22:01:56
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Tana

Himla snyggt bord Fia :)

Jag tänkte också lite på att släppa ut barnen igår i finvädret men fega ur pga Saga hosta... Hoppas det blir lika fint idag så ska vi ut på en promenad iallafall.

Hoppas ni mår bättre ;)

2011-04-14 @ 08:24:07
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0