Sweets

Det var väl då idag som man brukar ge påskägg till barnen...
men jag och följa planering, det brukar aldrig gå särskilt bra.
Igår kändes dessutom som en mycket bättre påskäggsdag, så
de fick bli så istället. Jag plockade ihop två storbarnsägg (med
godis och en peng) och två småbarnsägg (med betydligt
mindre men fortfarande godis, russin, ballong och liten leksak),
tyckte jag hade placerat dem på ett hyffsat barnsäkert ställe
i väntan på att de skulle delas ut (jag orkade ingen skattkarta
med äggjakt i år) men givetvis hittade Astrid dit ändå medans
jag stod i duschen och slickade sig igenom större delen av
innehållet i Fridans ägg, så gör om och gör nytt och Pumlann
blev sig ännu några ägg-godisar fattigare då jag tyckte att
sockerhalten i den lilla kroppen redan låg på överdos.

Och BY THE WAY, småttingarna har även premiärat påskmust
nu i veckan... PÅ DAGIS! Men WTF!?! Det känns som om jag
inte riktigt hängde med när resten av världen blev galen.
-WHAT??? Men varför sa eller gjorde du ingenting? frågade jag
upprört Daniel efter att han sådär påtal om ingenting berättade
att Hilding minsann gillade påskmust, jo för det fick han smaka
på inskolningen på dagis i torsdags...

Men CRAZY! Att jag själv är drottningen av dubbelmoral spelar
ingen som helst roll i sammanhanget. "Tur att barnen är lediga
över midsommar då för annars kanske de skulle få smaka sig
en liten hutt då, ja för det är ju som tradition",
beklagade jag
mig för en vän ute i solen igår över en kopp kaffe.
Fruktsallad my ass!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken liten snokare som lyckades hitta äggen! :D Leia kommer i godisväg få en tre centimeter hög chokladkyckling i sitt påskägg. Hon älskar choklad när hon har lyckats snott åt sig så vi tyckte hon kunde få en i år. Annars kör vi nolltolerans på det så länge det går, hehe, - vilket nog inte kommer vara så länge till.... Läsk och annat sött dricker hon inte och jag skulle bli tokig om dagis skulle gett henne det. Hon kommer smälla i sig så mycket godis, läsk och saft genom åren så vi försöker dra ut på det innan hon upptäcker att det är gott - det hon inte vet om saknar hon inte tänkte vi. Fasen vad knasig man känner sig när man sitter där med godisskålen och säger "Nej det är för vuxna!" :D



Ha en trevlig påsk! Kram

2011-04-23 @ 09:26:30
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Tana

Lurig den där Astrid. Saga fick popcorn i sitt men hon va ganska intresserad av Fredriks ägg som innehöll massa snask :)Det som sved mest va nog att det va hon som gav bort det...

2011-04-24 @ 10:17:58
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0