Påsken

Hejbara vilket fantastiskt väder!


Vi har äggat oss.


Käkat massor av mat och annat gott utomhus.
Den gröna sköna vaxduken har också flyttat ut i
väntan och längtan efter lite mera grönt.
En stor pump-termos står väldigt högt på min
önskelista just nu.


Studsmattan har kommit fram...


... och det där med skyddsnät runtomkring gick i år snabbt
från att kännas kanske-bra-att-ha till ett-måste!


Frågan är bara vilka egentligen som behöver det mest.
Svårt att svara på!


Igår skruvade jag ihop småttingarnas alldeles egna utemöbler
som har legat uppe på vinden och väntat över hösten och
vintern, började kratta gården, skruvade ihop en ny byrå till
hallen och oljade in köksbordet. Golvet inne är så fullt av skit
att det knappt är lämpligt att ta av sig skorna då man kommer
in, men det är väl precis så som det ska vara på våren. Kanske
att jag ids göra en insats och dammsuga senare ikväll, men det
är hittills väldigt mycket oklart.

En väldigt glad påsk har det varit iallafall!

Kommentarer
Postat av: Emma

En studsmatta + nät måste väl alla tomter ha så det blir nog nästa inköp hit :P Och en sån världens sötaste bänk från rusta MÅSTE jag ha, S har bara svårt att förstå att den kommer användas. Men det är inte så noha :P

2011-04-25 @ 19:16:28
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Caroline

EN sån där liten sittgrupp till barnen var jag sugen på förra året. Himla söt!



Kram kram

2011-04-25 @ 20:36:42
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Malin

Har för mig att jag såg fina pumptermosar i nån åhlensreklam, men jag är inte alls säker på att det var just åhlens haha. Tänkte ta mig till stan och titta nån dag för det står rätt högt på önskelistan, eller inköpslistan kanske det heter :)



Ja men att man är väldigt mycket party numera haha.

Det där med glass och godis är bara en tidsfråga. Det går så länge det går med frukt och sånt, men min åsikt är ändå att de inte dör av att få lite godis. De behöver ju liksom inte äta det till middag ;)

2011-04-25 @ 22:04:10
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0