Söndagsmys

I söndags tog vi en paus från alla tråkiga måsten och
borden och promenerade upp till lekparken en sväng
på förmiddagen på Astrids initiativ, med en termos
nybryggt kaffe och två små goa och glada barn.


"Atti pinga fort" säger Astrid och sen sätter hon iväg.


Daniel och finaste småttingarna i karusellen på
lekplatsen.


Runt, runt, runt och kul, kul, kul!


Hilding gungar motorcykel.

Alvin och David joinade oss i lekparken efter en liten
stund. Alvin och Astrid körde motorcykel, åkte rutsch-
kana, snurrade i karusellen och sprang runt uppe i den
stora klätterställningen och busade.
Sen gick vi hem till oss och grillade parisare och åt
cheesecake och Daniel och David fick upp några till
gipsplattor.


Astrid och Alvin kör motorcykel.

Tomas, Lisa och Malte kom förbi en snabbis, Daniel
tränade fys med Ozzys hockeylag och själv damm-
sög jag och städade hela huset, tvättade miljoner
tvättmaskiner, fyllde och tömde diskmaskinen,
bäddade rent i sängarna och efter middagen några
timmar senare såg det likaså rätt fördjävligt ut ändå,
inte helt oväntat dock.

Ozzy kom hem efter en helhelg med stugmys och
fiske med tremänningen och Fridas söta siamesiska
tvilling åkte hem till Råneå. Kvällen avslutade jag
med att roa mig med detta;


Namna, namna, namna.

Jag brukar annars bara märka med en vanlig märk-
penna men ullvantar, ullsockar och annat svår-
skrivet (och dyrt;P) ska få sig en liten lapp. Inte det
roligaste jag gjort dock så hälften av grejjerna ligger
fortfarande kvar omärkta.

Tur att det är varmt ute!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0