Andra dagen

Andra inskolningsdagen idag och allt går fortfarande
lika bra. Hela morgonen var Astrid glad och sjöng 
sånger och framme vid dagis hoppade hon ur vagnen
och öppnade grinden åt mig och Hilding och sprang in
på gården... tills pedagogerna glatt sa "Hej Astrid!",
då blev hon lite blyg och hoppade upp i vagnen igen
där hon satt och observerade en liten stund medans 
jag gick och satte mig en bit bort. Till samlingen ville
hon först bli buren men med en vaken Hilding i 
vagnen föredrog jag att erbjuda henne att hålla hand,
och det gick också bra. Vid stubbarna hämtade jag
sittunderlag till oss båda och Astrid fick välja själv
vart hon ville sitta. Läskigt när kotten kom fram till
henne och frågade hennes namn (dessa läskiga
kottar;) men sen smälte hon upp under samlingen
och efteråt lekte hon på som vanligt. Hon håller lite
koll på vart jag befinner mig men idag kunde jag ta
med mig Hilding in en stund och dricka kaffe och
fylla i lite papper medans Astrid var kvar ute med de
andra. Efter 20 min ungefär hade börjat gå runt och
leta efter mig lite smått, men ingen alls panik.
Imorgon kommer alla barnen att gå tillsammans på
förmiddagen och så ska de få prova äta lunch.
Ska bli spännande!


♥♥♥

Tog in en av korgarna utifrån med sandlådeleksaker igår,
perfekt att ha som 2:a badbalja tyckte Astrid då Hilding
som vanligt tog upp större delen av badvattnet senare på
kvällen och plaskar och snor grejjer hela tiden när Astrid 
helst vill sitta i "lugn och ro" och skopa vatten i en hink.

Kommentarer
Postat av: Lisa

nice att det går så bra. Imorgon dyker jag också upp där. Börjar inte jobba förrän 12.45 så jag hinner vara med några timmar innan David får ta över (om nu inte Alvin går att lämna ensam då vill säga)

2010-09-02 @ 16:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0