Pretty in Pink

I förra veckan fick Astrid en hel påse med jättevackra
kläder av sin supersnälla farmor som farmor hade fått
köpa billigt av en väninna. "Vad tycker du?" undrade
farmor glatt då hon visade mig de rosa spetsiga
skapelserna, "... är de inte helt fantastiska? och de ser
knappt använda ut heller! eller hur?!"

"Mmmmm... ja det var ju ... fantastiskt" var det enda
jag lyckades få ur mig då jag kanske inte helt ärligt är
ett speciellt stort fan av just "vackra spetsar" och
Minnie mouse, men Astrid blev i alla fall jätteglad och
det är ju det som är huvudsaken.

Frida tyckte också att det var väldigt roligt och Daniel
log brett då Astrid modellade kläderna för honom
senare på kvällen och påminde mig om hur elakt jag
skrattat åt Lisa då Alvin fått en helt fantastisk fotbolls-
tröja av sin morbror som han i stort sätt aldrig vill ta
av sig.


"Wow sool" säger Astrid och dansar lyckligt framför
spegeln med en vickande liten rumpa.


"Ja, vilka superfina utklädningskläder" säger jag
högt (när farmor inte hör) och så har vi en låda i
vardagsrummet med Astrids klackeskor, en hatt,
några väskor, en spindelmannenmask, en monster-
mask och så en gäng glittriga och blommiga kjolar
och en jeansjacka.
(Och Frida garvar högt i bakgrunden.)


Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHAHAHA instämmer helt i Fridas garv Jag förstår inte alls varför kläderna har fått flytta in i en utklädningslåda ;-) Skitsöt är hon i alla fall...och det är klart att man vill ha kjol så att man kan dansa ordentligt

2010-09-16 @ 20:53:34
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är liiite jobbigt när man har så olika smak, men nu när de är så stora så kan det ju alltid bli utklädningskläder, smart! :)

2010-09-17 @ 09:36:30
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0