Pa-pa-pe-gojja

Astrid fortsätter sina pappegojja-dagar och surrar
plötsligt på huuur mycket som helst. För det mesta är det
bara roligt men lite kan jag erkänna att jag suckar ibland;
"Inte den mamma, nannan" säger hon när det är dags att
klä på sig. "Inte mat" "Inte sova" "Sluta bråka mamma"
"Umheete", det mesta är nej och sluta. 
Eller när jag bara vill göra så lite som möjligt och Astrid
kommer och drar mig i handen "Mom mamma, leka mig"
"Mom mamma, rita mig", "Mom mamma Atti ut" "Mamma
bygga den" "Hjälpa mig öppna den" .
Det var mycket enklare att komma undan när hon inte
kunde prata;P

Å andra sidan är hon bara det sötaste som finns när hon
sjunger Bä bä vita lamm och Imse vimse spindel och
berättar att dockorna har bajsat och att hon måste byta
blöjor på dom och tvätta "bumpa, bumpa, bumpan"

Daniel jobbar hela dagen idag (Hata, HATA universitetet)
och själv har jag druckit kaffe och fikat chesecake med
Jenny, promenerat ner till djuren med Astrid med Hilding
i vagnen, städat lite ute på gården och slagits lite med
tvättstugan som attackerar mig så fort jag passerar.
Hilding somnade precis i min famn (inte bra med tanke
på hur tidigt han då kommer att vakna imorgon),
Ozzy
är i sin tremännings stuga och fiskar och små/stor
tjejjerna ska snart promenera upp till ica och köpa lite
lördagsgodis och sen ska vi kolla film. Förhoppningsvis
kommer Daniel hem ganska snart, men säker kan man
aldrig vara.


Världens finaste surrhumla pumla myser i
soffan alldeles för tiidigt på morgonen;)

Kommentarer
Postat av: ida

Ja visst är det roligt när det kommer ord! Harry åstakommer bara ett ord i taget, möjligen två men å känns det mer som en slump än en tänkt två-ords-mening.

INTE! säger han och skakar på lilla palten samtidigt som han stirrar ilsket på mej. Det kan vara betyda att han vill ha vatten istället för mjölk, att han inte vill åka vagn eller att han bara inte vill göra det jag säger. Om man inte kan meningar så är det ju smart att använda ett multifunktionellt ord =)

2010-09-04 @ 18:03:14
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, vi har en papegoja här också. Thomas sa åt Alice "du är som en papegoja" häromdan när hon härmade allt vi sa. "Goja" fick vi till svar då:) Man blir lite trött i öronen ibland, men det är kul också.

2010-09-04 @ 18:14:53
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0