Knäckt

Men att en liten förkylning kan knäcka en så!?!

Igår spenderade jag större delen av dagen däckad under
en filt i soffan med nedräkning till klockan 2 då Oskar och
Frida brukar dyka upp efter skolan. Ont i huvudet, ont i
öronen, ont i halsen, ont i kroppen i övrigt, feber och så
en hel massa snor på det. Alldeles lovely med andra ord.
-Mamma är sjuk. Kan vi inte bara sitta här lite lugnt och
leka?
försökte jag övertala de små barnen (som inte var
det allra minsta sjuka eller sugna på att sitta stilla och
leka, nej)

Klockan 5 kom Daniel hem och slängde ihop middag till
alla underbara små men sen var han tvungen att åka 
tillbaka och jobba lite mera. Frida hade basket och Ozzy
fick vara lekledaren här hemma. Idag mår jag sååå
mycket bättre... men huset ser ut som en mindre
katastrof, och lär så göra ett bra tag till för idag så chillar
jag!;)

 
-Mamma, Mamma, Mammaaaa, leka mig!

Men ändå kan man inte bli irriterad då man har
världens finaste, gladaste och underbaraste runt
omkring sig hela dagen lång.

Astrid är så härlig att bara ligga och kolla på nu när
hon har börjat leka lekar för sig själv lite smått. Tv:n
har också börjat titta på igen (yes!) och favvoriten just
nu är nog "Den lilla prinsessa" (om det heter så?), sen
går omkring och sjunger på introt för sig själv länge
efteråt; "En in sessa, sessaaa!" och leker med sin
Fiona-prinsessa som slåss mot monster och kör racerbil.





... en in sessa, en sinsessaaa!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Är det därför du inte svarar i telefon ;) Ringde idag till dig för att surra lite grann nu när jag är hemma om dagarna. Krya på dig! Jag kryar på mig och virkar.

2010-09-21 @ 14:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0