Inskolning

Helt underbart!
Rätt pinsamt såhär i efterhand att jag där ett tag
oroade mig lite smått på hur barnen skulle trivas på
nya förskolan. I ur och skur äger redan.

Första inskolningdagen idag och det gick över förväntan
bra. Nu har jag ju Astrid redan gått nästan ett år på
förskola tidigare innan sommaruppehållet så mycket
kan ju också komma från det, men åhhh så himla fint
och mysigt det är på Ejdergränd ändå. Lite som
Bullerbyn - fast i förskoleformat. Sen fick de ungefär
1 000 000 miljon pluspoäng när det efter morgon-
samlingen ute i stubbcirkeln med sånger och annat mys
bjöd på nybakade kanelbullar, saft och kaffe ute i solen.
Me like, me like!

Hilding somnade i vagnen påväg till förskolan och sov
nästan hela tiden vi var där mellan 9 och 11, inte helt
obekvämt för mig heller nej;) Först när vi kom dit och
alla pedagoger och fem andra barn med föräldrar var
där var Astrid lite småblyg och ville hålla mig i handen
de första 10 minuterna. Sen efter samlingen gick hon
till sandlådan och byggde sandkakor och sandslott med
en av pedagogerna, snodde spadar av andra barn,
plockade grus, körde bilar, utforskade den stora
gården, körde dockvagn, lagade mat och kollade på
maskar med en annan pedagog. Sen vinkade hon
glatt hejdå till alla och "hejdå dagis" när det var dags
att dra vidare. "Har du haft roligt på dagis" undrade
jag sen när vi promenerade vidare till Lisa och Alvin
som bjöd på lyxlunch innan det var Alvin och stor-
barnenes tur att starta inskolning på eftermiddagen,
och som tur var så svarade Astrid "roligt". Vi var dock
ute hela tiden vi var där (såklart;) så jag var ganska
glad över att det var superfint väder och sol på för-
middagen och inte helt avundsjuk på gravida Lisa som
inte äger någon passande regnjacka nu på små-
regninga eftermiddagen;)


Godmorgon godmorgon!
Morgonpigga snyggingar redo för dagisstart.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad mysiga dom är! :)

2010-09-01 @ 14:58:13
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: lisa

det var faktiskt helt härlig inskolning även för oss. Vet inte om det var pedagogernas förtjänst men jag lyckades typ glömma att det regnade...var ju så mysigt där ute. Och efter typ 20 minuter med regn så kom ju solen fram och då dukades det även fram fika åt oss. Urmysigt ställe verkligen. Angående inskolning så kör dom likadan dag imorgon som idag..men på fredag ska alla barnen vara tillsammans där i lite fler timmar.

2010-09-01 @ 15:38:34
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Maria

Ååh det låter ju helmysigt!:) Hade vi bott uppe i Luleå hade jag skolat in alla mina små knattar där

Helt klart!:)



2010-09-02 @ 10:15:12
URL: http://maryworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0