Helgen

I lördags tog Daniel en liten paus från allt jobbande och
vi tog en mysig promenad upp till 7 eleven och köpte oss
lite morgonkaffe. Droppade förbi hos Holmfrids som
äntligen flyttar/flyttat in i sitt fina hus bara gatan
mittemot. Grabbarna hade hockeyträning och jag och
småttingarna var ute på gården och pysslade på, 
klippte till lite buskar och började plocka undan för
vintern. Sen när Daniel kom hem fixade vi mat och bjöd
över David och Lisa som var barnfria över helgen på
plankstek, pepparkaks-kladdkaka och film. Myskväll helt
enkelt.
De stora barnen sov borta hos kompisar bägge två så
det var nog tur att David och Lisa kom över och höll oss
sällskap så vi slapp känna oss så ensamna annars:)


På väg mot 7 eleven.
Shit så kallt det börjar bli!


Hilding är glad som vanligt och tittar man nära
så skymtar man hans nya fina framtänder som
börjat kika fram.

På söndagen var Daniel tvungen att jobba hela
dagen igen. Oskar och Frida var med kompisar och
jag, Astrid och Hilding lånade över Malte en stund
så att Tomas och Lisa kunde fixa lite med flytten.
Det är som lite roligt att se på de små liven när de
leker, Astrid snor allt som Malte rör vid och Malte i
sin tur vill jättegärna leka med alllt som Hilding har
... och Hilding han pillar på mitt i allt och finner sig
i det mesta.

 
Malte spelade munspel och Hilding tittar på.

Jag får hela tiden för mig att Malte är en storkille
och Hilding är en bebis, men egentligen är det
nästan bara 4 månader som skiljer dem åt.


Tripp, Trapp och Trull.

På eftermiddan hängde vi hos mormor och både Astrid
och Hilding tyckte det var onödigt att sova någon ´
middag. Att Astrid hoppar är ganska vanligt, men när
man bara är runt 10 månader bör man nog sova en
liten stund iaf. Så idag har Hilding tagit igen och sovit
två långa omgångar, älskade lilla tokunge.

Passade också på att måla en av väggarna i köket vit
då de små sedan slocknade sött redan strax efter 18
och då Daniel inte var hemma!;) Bilder kommer sen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag brukar också passa på att göra saker här hemma medan T är borta, inte för att han direkt brukar protestera mot mina idéer, men då behöver jag inte ens försöka sälja in dem;)

Att det var mysigt att bada bastu! Det gör jag alldeles för sällan. Glömmer som bort det. Det är nån sån där bastudoft i en liten flaska och man droppar litegrann i vattnet som man öser på. Tror att T köpte dem på k-rauta, det var ett flerpack med olika dofter typ björk, tall, men jag gillar eukalyptus bäst. Det kändes just mest tjejigt:)

2010-09-27 @ 20:35:32
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0